Jump to content

Recommended Posts

Tack för inspirationen Pär! Less is more är ej att förakta! :)

• Like 1

Snygga flugor Wilson, jag har också en dragning till bucktail. Kanske för att det är ett billigt material och ofta enkla att binda. Här kommer en rundbunden tub som brukar få tjänstgöra i Norge. 

post-7230-0-92581300-1387876520_thumb.jp

• Like 1

Supersnygga bucktails!

Om någon av er binder mot beställning så kan ni skicka PM till mig :)

Sent from my GT-P5210 using Tapatalk 4

Tackar! Riktigt nice dressing på de där J.B! :)

Snygga flugor Wilson, jag har också en dragning till bucktail. Kanske för att det är ett billigt material och ofta enkla att binda. Här kommer en rundbunden tub som brukar få tjänstgöra i Norge.

Bucktail.jpg

Härligt att det kommer såna bra tips på tuber.

Det var just så här jag ville att tråden skulle bli.

Kul med ett sådant intresse bobbilon och dom ser ut att vara riktigt fina

• Like 1

Tackar! Jag har köpt min bucktail på korsholm osedda, fantastiskt nöjd blev jag. :)

God jul Wilson=)

Är den bucktailen du köpt bra för att det e långa krusiga fibrer på håret eller vad gör den lite vassare?!?!=)

Jag använder nästan bara bucktail till gäddflugor för att binda kragar,så jag vill gärna ha 8-12 cm hår minst=)

Jag gillar bucktail som är lång och krusiga men inte böjda hår. De bitar jag köpt på korsholm har även styvare rakare hår i botten på biten, suveränt om man vill binda till hårdare strömmar. Fantastiska färger med hela spetsar och starkt hår. Går att använda till det mesta! :)

God jul Wilson=)

Är den bucktailen du köpt bra för att det e långa krusiga fibrer på håret eller vad gör den lite vassare?!?!=)

Jag använder nästan bara bucktail till gäddflugor för att binda kragar,så jag vill gärna ha 8-12 cm hår minst=)

Jag gillar bucktail som är lång och krusiga men inte böjda hår. De bitar jag köpt på korsholm har även styvare rakare hår i botten på biten, suveränt om man vill binda till hårdare strömmar. Fantastiska färger med hela spetsar och starkt hår. Går att använda till det mesta! :)

Låter kanon..

Du har ingen aing ungefär hur långa fibrerna är i fån mitten och neråt?!? I snitt=)

Runt 10cm från roten. Men maila och önska så kan de säkert gräva fram nån lång bit! :)

Låter kanon..

Du har ingen aing ungefär hur långa fibrerna är i fån mitten och neråt?!? I snitt=)

Tack som fan:-)

Runt 10cm från roten. Men maila och önska så kan de säkert gräva fram nån lång bit! :)
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Här kommer en Bucktail Garry V bunden på bottletube. Brukar inte vara så förtjust i de stora och lite klumpiga huvuden som blir på dessa tuber men på denna typ av fluga tycker jag av ngn anledning att det är ganska klädsamt:)

post-5852-0-01583900-1387928285_thumb.jp

God Jul på Er alla!

/T

• Like 1

Tobbe, du är en hejare på Bucktail!

Här kommer en Bucktail Garry V bunden på bottletube. Brukar inte vara så förtjust i de stora och lite klumpiga huvuden som blir på dessa tuber men på denna typ av fluga tycker jag av ngn anledning att det är ganska klädsamt:)

image.jpg

God Jul på Er alla!

/T

attachicon.gifimage.jpg

God Jul på Er alla!

/T

Snyggt som tusan! :)

Snyggt som tusan! :)

Tack för det!

Synd att man inte kan ta lika fina bilder som dig och många andra. Ni får nöja er med mina mobilbilder...:/

Mvh Tobias

Ärliga bilder är härliga bilder, inga krusiduller ren fakta, skönt att se och flugan känns ju giftig! Bucktail på en bottletube är väl en livsfarlig kombo? :)

Tack för det!

Synd att man inte kan ta lika fina bilder som dig och många andra. Ni får nöja er med mina mobilbilder...:/

Mvh Tobias

Ärliga bilder är härliga bilder, inga krusiduller ren fakta, skönt att se och flugan känns ju giftig! Bucktail på en bottletube är väl en livsfarlig kombo? :)

Hej Bobbilon,

Vi säger väl att det är härligt med ärliga bilder(men jag föredrar fina bilder) ;)

Måste erkänna att jag inte fiskat mkt efter lax med bucktail men det borde fungera. Just med bottletuben borde den dessutom sjunka som en sten trots sin storlek på 9-10 cm och de binder som sagt inte mkt vatten.

Det blir till att prova till våren:)

/Tobbe