Hoppa till innehåll

OneFly


mcuz

Recommended Posts

Ska erkänna att jag inte är helt bekväm med att dela med mig av detta till alla er otroligt duktiga personer här inne, proffs på både fiske och video. Ja man ligger i lä både på det ena och det andra. Men det är också tanken bakom projektet OneFly.  En resa när det kommer till att lära sig filming, redigering men framför allt att lära sig fiska. Hoppas kunna se tillbaka på detta om några år och le. 

 

Tidig trailer

Pilotavsnitt

Seatrout 3D - Nyårs special (R-rated version)

s02e1.5 - All I sea is trout, trout is all I see

s02e1.6 - The meaning of fish

A break from insanity - a pike stor

Midsommarfirande OneFly style

Vad är väll en dag på stranden när man kan ha 30+ uppe bland bergen?

Lite vinterfiske

 

Lite flytring

Lite Södra Lappland

Laxviken

 

OneFly gör Götalalalalalalalaborg

 

Det Vakar Satan - A OneFly Petite merde Film

Lite mobilfilm från Lappland
 



Fyller på med mer allt eftersom det dyker upp under året som kommer.

Redigerad med mcuz
  • Like 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kika igenom klippen, ser rätt bra ut

 

Lite konstruktiva tips om det är ok?!

 

lite mindre svarta kanter ovan och under tror jag skulle göra det ännu bättre, riktigt smal aspect ratio/höjd bredd förhållande passar bättre till långfilmer utan svajjande spön än fiskefilm. Med smalare svarta kanter så får du mer av fisket och spöhanteringen med, nu ser man knappt spöna under fisket. Även pratscenen i film två skulle nog tjäna på att inte vara så tajt.

 

Jobba lite mer med färgkorrigeringen/gradingen, filmen var ngt grådasskig. Vet inte vad ni redigerar i men ett riktigt bra filter som funkar i tex Premiere och After effects är Magic Bullet Mojo, ger filmen riktigt fina färger och hudtoner beroende på hur mycket man krämar på med den.

 

Introt med flugan och tidingen tycker jag är riktigt bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Eson. Vi tar emot konstruktiva med öppna armar.

 

Färgen beror till stor del på att jag återigen glömde ställa WB och hela filmen va mörkblå. Gjorde mitt bästa att få tillbaka någon annan färgton. Gjorde arbetet I AF vilket resulterade i galet tunga renderade filer, som i sin tur gjorde det tungt att klippa i Premiere Pro. Därför hade jag inte någon riktig känsla i klippningen och många klipp blev på tok för långa och sega. 

 

Höll på att ladda hem Magic Bullet Mojo, men kände att jag itne riktigt hade tid att sätta mig in i något nytt. Ska ge det en chans. 

 

Tror det bara är positivt att man inte ser hur vi misshandlar våra loopar ;)

 

Tack igen för responsen, det uppskattas. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Utebliven fiskelycka trots många pass har gjort att vi tyvärr inte har kunnat släppa något nytt avsnitt. Men för att inte kanalen ska vara helt död så skapades det sent i natt ett smått oseriöst mitt-i-veckan-avsnitt. Håll till godo gott folk. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Najs. fiskade fjätan (förgreningen), grövlan och storån förra sommaren och kan helt klart tänka mig att dra till det området igen. 

 

Drar till Dalsland för lite gäddfiske och strömfiske i två veckor. Sen funderar jag på att ta någon dag i Gysinge med axel-i-axel-fiske. Sen drar vi upp till Borga igen. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...