Hoppa till innehåll

Hedströmmen Bernshammar


krille83

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Okej, nappade det bra? va tog dom på. Nää brukar ju inte vara det den här tiden :/ Väldigt trevligt ställe annars. Brukar åka dit med jämna mellanrum.

Tog några på streamer, det vakade lite men lyckades inte lura någon på torrt. Såg ingen annan som fick något.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

hallå där alla edgare! jag hade tänkt besöka hedströmmen för första gången ! så tänkte ba kolla om någon varit där på sistonde och vet hur vattenståndet är och hur fisket överlag är nu:) vi har ju haft en jävla värme sista tiden! tar gärna emot tips gällande flugfiskesträckan :D hur lång är själva flugfiskesträckan?  tjääna!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla Mattedalas inlägg ovan så får du en liten uppfattning om hur lågt vatten det är. Förra hösten var det ungefär lika lågt vatten och då var delar av sträckan mer eller mindre ofiskbara.

Det finns självklart fiskbara sträckor nu också men frågan är hur sugen fisken är i värmen och hur trångt det blir vid de fiskbara sträckorna.

Har för mig att hela sträckan är ca 1,5 km men är lite osäker.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla Mattedalas inlägg ovan så får du en liten uppfattning om hur lågt vatten det är. Förra hösten var det ungefär lika lågt vatten och då var delar av sträckan mer eller mindre ofiskbara.

Det finns självklart fiskbara sträckor nu också men frågan är hur sugen fisken är i värmen och hur trångt det blir vid de fiskbara sträckorna.

Har för mig att hela sträckan är ca 1,5 km men är lite osäker.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

okej aa såg att vattennivån var väldigt låg på dom bilderna! tänkte om de hänt något på 1 månad där. okej skit bra då vet jag! tack :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag tycker det är konstigt att de som sköter om vattenflödet tillåter ån bli så torrlagd. Det kan ju inte vara bra för ån och alla dess invånare som finns där, från växter och djur, insekter och annat kryp och all fisk som vandrar och sätts i ån. Det är samma problem även i Hedströmmen uppe i Malingsbo.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...