Hoppa till innehåll

Dåligt drag på swappandet?


thehenka

Recommended Posts

Tjenare alla glada flugbindarkollegor!
Verkar bara vara en swap igång nu så jag undrar om det är nån som är sugen på att dra igång en ny? Jag har aldrig gjort det här förut därför är jag nog inte rätt man att ha som swapmeister... Eller en person-to-person swap helt enkelt?

Binder allt från små kusar till fiskimitationer, dock inte laxflugor ;)

Ma höres!


saftjansson- mottaget
Gungner- mottaget
Kimmen- mottaget
trubaduren- mottaget
deGothia- mottaget

ante48- på väg

Redigerad med thehenka
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är vi nog många för ett swap så kör vi tycker jag.

 

Helt klart! Det var ju jag som startade tråden, men som jag skrev förut så har jag ingen koll på hur det går till... Därför överlåter jag gärna chefandet till någon mer erfaren så det går rätt till ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt klart! Det var ju jag som startade tråden, men som jag skrev förut så har jag ingen koll på hur det går till... Därför överlåter jag gärna chefandet till någon mer erfaren så det går rätt till ;)

 

Det är inte något märkvärdigt. Swapmeistern ger deltagarna sin adress och får flugorna, tillsammans med en ask och frankerat/adresserat returkuvert. Det enda han gör är att dela upp flugorna han får, en från varje hög till en av varje ask. Sen stoppar han ned dom i askarna, som han stoppar i returkuverten... som han stoppar i brevlådan.

 

Får:

Från Göte: A-A-A-A-A

Från Olof: B-B-B-B-B

Från Arne: C-C-C-C-C

Från Kent: D-D-D-D-D

Från eget städ: E-E-E-E-E

 

Ger:

Till Göte: A-B-C-D-E

Till Olof: A-B-C-D-E

Till Arne: A-B-C-D-E

Till Kent: A-B-C-D-E

Sig själv: A-B-C-D-E

 

Öppnar - delar upp - stänger - skickar. Man är redan erfaren postöppnare, man är redan erfaren uppdelare, man är redan erfaren postskickare... och man är erfaren swapmeister redan efter första gången. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jamen dåså! Nånstans måste man ju börja, så jag tar väl på mig rollen som swapmeister ;)

Temat blir då enligt Gungners förslag, en fluga som man knyter på när det kniper och man står "clueless" i älven.

 

Om jag har fattat det rätt så blir det alltså: Kimmen, Gungner, trubaduren, ante48, saftjansson och jag själv, eller glömde jag någon?

i så fall är det 6 personer och 6 flugor som gäller och att dom ska ha landat hos mig innan slutet på månaden förslagsvis :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...