-
Hej, Har dock endast kastat lite tyngre klassade CTS skagit, men utifrån dessa erfarenheter skulle jag prova en RIO Scandi short #6 och om du gillar lite tyngre känsla även #7, någonstans mellan 24-28 gr beroende på vilken klump och känsla du vill ha borde funka för scandi. Have fun out there..
-
Hej, kolla på Laxberndts hemsida, han har koll på det. Mvh Tierra
-
Söker kunskap om fluglinevikt till min CTS Affinty Skagit 12,0 fot #5-6, byggt som ett tvåhandsspö. Alltså vilken linvikt är lämplig till ovanstående spö vid tvåhandskast = underhandskast?
-
Söker kunskap om fluglinevikt till min Loop Blue Line 11,2 fot #7, byggt som ett tvåhandsspö. Alltså vilken linvikt är lämplig till ovanstående spö vid tvåhandskast = underhandskast?
-
Det drar ihopa sig till premiär, hoppas på bättre tur iår än i fjol. Lika sugen som alltid, premiär reven väntar. Hoppas på riktigt fint väder utan is. Skåne nordväst bjuder idag på riktigt skitväder precis som det gjort sista 3 månaderna, regn och blåst. Tänk, det är 15 år sedan jag startade upp detta ämne, tiden går men öringarna simmar vidare precis som inget hänt. Skitfiske till alla som skall ut den 1e januari. PS. Jag kommer uppdatera med väder och vindar för långväga fiskare.Det är långt mellan prognoser och verklighet//
-
Inrikesflyget står för ca 1% av Sveriges koldioxidutsläpp och de utrikes flygningarna från Sverige för ca 5% om jag inte kommer ihåg fel, så det är mycket som har större klimatpåverkan än flyget. Men utrikesflyget är ändå betydande, vet inte heller om de räknar med när folk byter plan utomlands och flyger vidare, dvs om jag flyger från Sverige och byter plan i Amsterdam för en resa till Kanada. Räknas denna del av min resa då till Hollands utsläpp eller Sveriges ? Det spelar egentligen ingen för att klimatet är globalt, men det är ju så de räknar.
-
By Robert Alvarsson · Posted
Söker en 907 från vision. Ska ha till havsöring! onki kan vara något
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-