Hoppa till innehåll

Skillnad mellan switch och vanlig enhands flugspö ?


Recommended Posts

Hej !!!

Tänkte kolla med er som har testat bägge modeller eller någon annan som är mera insatt i det hela.

Enl.vad jag har läst om det hela är det i grund och botten samma spö med en extra lång butt som gör att det går och kasta 2 hands.

Har jag fel eller???

Skickat från min LT26i via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stämmer i stort. Det kommer till en del egenskaper med det faktum att du skall kunna kasta tvåhands med det. Längden till exempel, de flesta Switch är lite längre än gängse enhands. Med längden kommer lite extra vikt och vips så har du en kompromiss. Vill du kunna kasta med en , och med två händer så är ett switch bra dock. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så jag skulle kunna bygga om min 10 fotare till switch genom att köpa mig en längre butt.

Var ute på hilevels sida såg att de har en 14 cm lång sådan måste bara undesöka vad det är för slaga gänga som sitter på. Har en loop opti stillwater 10 #7. Som ska byggas om, det finns redan en avtagbar butt på den , tror det är en M6 gänga som sitter på ska kolla upp det .

Skickat från min LT26i via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så jag skulle kunna bygga om min 10 fotare till switch genom att köpa mig en längre butt.

Var ute på hilevels sida såg att de har en 14 cm lång sådan måste bara undesöka vad det är för slaga gänga som sitter på. Har en loop opti stillwater 10 #7. Som ska byggas om, det finns redan en avtagbar butt på den , tror det är en M6 gänga som sitter på ska kolla upp det .

Skickat från min LT26i via Tapatalk

Japp.

Jag lät Orre bygga en längre butt på mitt 10'#8. Blev grymt bra.

Mattias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej sunkan!!

Vad använder du för nån slags lina till den. ????

Dvs kör du med samma som innan.

Skickat från min LT26i via Tapatalk

Mja... Bra svar va'?

Köpte spöt och byggde om det direkt.

Det är ett Black Shadow som ursprungligen byggdes av laxbernt. Fick tips på att köra 25 gr och det funkar.

Antar att man kan köra några gram extra om man underkastar än om man överhandskastar.

Köpte en Barrio Switch som är kalas.

Har jag fel om du bor i Västerås? Isf kan du ju få ta en titt.

Mvh Mattias

Redigerad med Sunkan11
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så jag borde satsa på en sjutklump med utbytbara spetsar????

Tyvärr så bor jag en bra bit ifrån Västerås men tack ändå sunkan. Tackar så länge även till de andra för alla bra svar och bilder :)

Skickat från min LT26i via Tapatalk

Redigerad med flyordie
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...