Jump to content
Sign in to follow this  
trout67

Spillbitar av Cane.

Recommended Posts

Hej ,

Undrar om det finns någon som har några spillbitar av Cane att avvara till mina dubbingnålar. Allt för eget bruk!

Edited by trout67

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Danielsson Dryfly i nyskick med neopren fodral, original kartong och medföljande manual. 1300 inklusive frakt. (Linan följer inte med)
    • Om du inte får fisk med sinktip och svart Woolly Bugger är det nog tyvärr fisktomt... Det är det jag skulle ta till om ingenting annat fungerar. Den andra räddningsplankan är en hasande Skater på ytan. Det kan göra de slöaste öringar galna. Och sist - haröra med guldskalle på lång tafs, sakta hemtagen på olika djup.  
    • Tjena! Har en rulle över.. Bytes mot nåt annat kul.. Flugfiskegrejer, Gopro kamera eller kom med förslag.  Bytespris 3000kr Fredrik 
    • Hej! är i en sjö kring Sorsele, Borgjaur, som håller öring och röding. Förhållandena sådär minst sagt - lätt nordlig vind, regn i omgångar och inget liv på ytan. Noll.    jag har två spön - ett med sinktip och en med flytlina. Det finns båt, så har främst fokuserat på sinktip Då vak uteblivit, med Wooly Bugger i diverse färger (både med och utan guldskalle), samt Killerrabbits, hittills utan framgång. Tokdött.    någon som har tips på flugor och/eller teknik att testa för bättre resultat?   TACK!
    • Någon som har fiskat Lejarälven eller Ankarälven och kan ge en liten beskrivning av dessa vatten. Ser ut som älvar som rinner i mer skogslandskap, är det ett problem för fisket med skog ända in på älven samt djupt direkt vid kanterna på älven? Vilja fiskeplatser är intressanta? På kartan ser sträckan ovanför Lejarfallet mest lockade ut med fler sel och forsar. Vilken tid på året är mest lämplig för besök, i år när snösmältningen är sen vad är lämplig tid för att inte hamna mitt i högvatten? Borde väl har börjat sjunka tillbaka till normala flöden nu? Borde finnas potential till grov öring i dessa älvar då det har förbindelse med stora sjöar. Någon som varit där och fiskat och kan ge lite tips och beskriva dessa vatten?
    • Är även intresserad av ett Loop Evotec MF #5 (den tidiga serien), eller Loop Evotec CAST MF #5.
    • Måste bara berätta att utanför stocken man ser brukade det stå ett löjstim. Det var där ålen jagade. Riktigt grova ålar manövrerade sig sakta fram i läge nedströms löjorna. Sen kom en blixtsnabb attack. Ålen tog löjan på tvären, som gäddorna. Simmade sen iväg ett par meter. Vände på bytet i munnen och svalde. Sedan upprepades attacken igen. Det var fantastiskt att sitta där gömd och studera skådespelet. Så tack så jävla mycket! Länsstyrelsen. Jo, det var en helt fantastisk liten älv. Oförglömliga minnen.
    • Långevallsälven som är övre delen av Enningdalsälven som mynnar ut i Idefjorden på norsk sida. Före länsstyrelsens projekt mycket fint och trevligt öringfiske. 1-2kg var inte ovanligt och en del större. Mycket större. Jag är så förbannad på detta totala fiasko. Det var ett mycket spännande fiske. Fiskade man öring med klena grejer och tunna tafsar fanns alltid en viss nervositet för att nåt stort skulle hugga. Det var en trevlig period på våren med nymf och torrfluga. Sen kom större öring från sjön som följde löjstimmen... Under sommaren brukade en del lax dyka upp. Fram i augusti såg man havsöringen ploga över grunda nackar som små torpeder. Minns när man på blanka dagen kunde se stora ålar(!) jaga i löjstimmen. Fascinerande att se. Sen kom länsstyrelsen för drygt 10 år sen och i sin oändligt klockrena visdom stensatte älven och lekbottnarna. Det egentliga laxfisket är Berby på norsk sida. Där har laxfångsterna sjunkit från 150-200 per år till nu katastrofala 30-50. Bästa sättet att mäta fiaskot på. Vad jag förstår har nu norrmännen anmält fiaskot till Miljødirektoratet. Trot eller ej... Samma sträcka före "restaurering". Fotat från andra hållet. Djup grönska och fina lekbottnar hela vägen. Och stor fisk i höljan!
    • Vilken å är det? 
  • Ämnen

• Images

• Create New...