Hoppa till innehåll

Vad jobbar ni med?


sarehag

Recommended Posts

Jobbar som sektionschef på Anläggningsteknik, SSAB i Borlänge och hjälper även till med lite projektledning fortfarande.

Är även delägare i ett företag som tillverkar tankar, tryckkärl och övrig processutrustning.

Har konstruerat tryckkärl och processanläggningar de senaste 10-12 åren, har blivit allt från bryggerianläggningar till sprängmedelsfabriker. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Värst vilka styva spön båtfiskarna verkar ha hos er!

;)

 

Det där är från tiden när det var RIKTIGT drag i Söderhamn och Söderhamns gevärsfaktori sprutade ut sina "Muskötschnikovs".

 

För båtfiskarna var det rejäla skjutlinor det handlade om. Uttryck som "smygspön"..... och Catch&Release hade inte nått hit ännu.  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Flyttar siffror (controller) på LKAB i Kiruna

Oj ! Då har du något att arbeta med! Nu när malmpriserna är så låga och kostnaden för en ( ev. ) stadsflytt skenar iväg !

Området du bor i ger möjlighet för ett otroligt trevligt flugfiske de nästa tre månaderna !  Tight lines !  Steen

Redigerad med sovereign
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kan ta bort ev. i stadsflytt... vi måste flytta på sta´n eller lägga ner.

Vad gäller flugfiske får vi se, inte ens myggen har kommit ännu.

Har sett en(!) nattslända hittills i år vid Kalixälven, det är bara att bryta ihop!

Fisket blir nog bra -  Jag har 26 års erfarenhet av det i dina trakter. Däremot stadsflytten tillåter jag mig att vara tveksam till ( valde själv att flytta 2010 ). Värdet på LKABs järnmalm räcker absolut inte till att flytta en hel stad. Vad som behövs är nog 200 -300 miljarder för byggnader, vägar, avlopp etc. och avsatt är 12 miljarder - detta är nog det största sveket svenska staten någonsin har gjort ( svenska staten är 100% ägare i gruvbolaget LKAB och kan således bestämma hur saker och ting skall gå till - i detta fall skulle nog själv den mest kallhamrade kapitalist känna sig hemma! Detta är inte värdigt en modern demokrati ! ) - det tråkiga är att ingen reagerar, att ni som bor på orten är tysta kan jag förstå, men vi har gott om forskare i Sverige som skulle kunna ifrågasätta företagets kalkyl ! För alla utom de som bor i Kiruna just nu vore det givetvis en stor ekonomisk fördel att flyga in den personal som behövs för att bryta malmen, så har gjorts i t.ex. Canada under många år = modern gruvbrytning. Jag hoppas att jag har fel i mina dystra prognoser men tyvärr så tror jag att det blir oerhört jobbigt att bo kvar i Kiruna. Fisket utanför staden det blir nog bättre och bättre med åren. Kommer ihåg det Kiruna jag kom till 1984, fisket var inte bra, så överfiskad, människor med metspön överallt - allt som gick att fånga skulle dödas och ätas ! så var tänket - jag var en udda fågel som drevs av nöjet med fisket. Nu har fisketrycket sjunkigt markant och fiskemoral har gått upp - fisket har blivet så mycket bättre. Lyckliga du som har så nära till det -ok jag klagar inte, det finns så mycket annat här öster om Göteborg, fisket är inte lätt men jag lär mig. Tight lines !  Steen

Redigerad med sovereign
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...