Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Guideline Pike intermediate?

Featured Replies

Vad jag vet har den inte kommit till butik ännu.....slutet på mars har jag fått som svar...

• Author

OK. Tack Pajk. Den som väntar på nåt gott  :D

• Author

Nån som hört nåt nytt?

Jag fick min #8 från fishline för en vecka sedan.

Ser fram emot att testa den, är dock lite förbryllad över att den saknar ögla i fronten då den har en sådan på bild. Guideline har heller ingen info om linan på hemsidan ännu...

• Author

Hmm. Skumt. Jag mailade precis med Wittlock och de sa att de hade kommit nu så jag tror inte du är förd bakom ljuset i alla fall :-) Var såg du att de skulle ha ögla? PS. Jag brukar göra nålknut. DS

Jag har haft guideline pike inter i snart 2 veckor och den är sjukt skön att kasta med och ligger riktigt fint på lagom nivå i vattnet.. Snygga färger på den med;-)

En flugtokig kock=)

• Author

Kul att höra Speeds. Jag ha rbeställt från Wittlock nu. Ser grymt mycket fram emot att testa den. Var det ögla på din eller gjorde du egen eller nålknut?

Jag har haft guideline pike inter i snart 2 veckor och den är sjukt skön att kasta med och ligger riktigt fint på lagom nivå i vattnet.. Snygga färger på den med;-)

Jag har gjort nålknut på min:-)

En flugtokig kock=)

• Author

Brukar jag också göra. Sen 0.50 eller 060 nylon som jag skarvar ner till 0.40 och sen wire-tafs.

Skönt att höra att jag inte fick ngt demoex:) jag kör nålknuten på lägre klasser men kmr göra egen ögla på denna ("hot loop").

På bilden på fishline tkr jag det ser ut som en ögla, även i senaste flugfiskefeber som har med linan under produktnyheter. Hursomhelst - kul att den känns bra!

Tjena. Har fått hem denna lina och det står FLOAT/H/I på förpackningen. Det är alltså en intermediate och inte en flyt, korrekt?

Hur tror ni en sådan passar till mitt lpxe rs v2 #9? =) kör med big daddys lina för tillfället

Tjena. Har fått hem denna lina och det står FLOAT/H/I på förpackningen. Det är alltså en intermediate och inte en flyt, korrekt?[/

Skjutlinan är flyt, klumpen är hoover och spetsen är intermediate.

www.medfluga.se

Är också sugen på ovannämnda lina. Kanske någon här som är missnöjd som vill sälja?

Är de någon som provat skagitlina till pikefiske?  Borde ju fungera klockrent ?