Hoppa till innehåll
karlalbin

Femundsmarka

Recommended Posts

Hej på er!

Jag hade tänkt gå från Grövelsjön upp till Grötvallsjön och sedan vidare in i Norge längs Grötåa och upp till Rundhåen (inte Storrundhåen) och Stormyrtjönnan. De mesta man läst och sett från Femundsmarka är högre upp längs Röa och de större tjärnarna/sjöarna där. Är det någon som varit i de krokarna jag beskriver?

Jag är inte på jakt efter några troféfiskar, viktigast är naturupplevelsen och att få vara lite själv. Just den biten verkar ju inte vara något problem här ;) jag blir nog borta en 5-6 dagar med tält, så är det någon som har bra tips så kan jag ta mig ännu längre norrut. Det ligger te x ett gäng tjärnar rakt väster om Vonsjön, någon som varit där kanske?

Tack så länge!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Tältade vid grötvallsjön i somras. Regnet hängde i luften och det var riktigt kallt men fisken vakade överallt. Det är väldigt klart vatten i sjön och relativt långgrunt så vadare är ett +. Fick ingen jätte men man hörde på vaken från mitten av sjön att det fanns större. Vi tältade i norra änden intill utloppet.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Åh tack för svar, precis den plats jag tänkt tälta första natten. Det känns som om vädret är lite a och o där, inge vidare och stå och kasta i den relativt stora pölen en blåsig dag. En vindstilla kväll med massa vak däremot...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 2014-04-21 at 21:58 karlalbin sa:

Åh tack för svar, precis den plats jag tänkt tälta första natten. Det känns som om vädret är lite a och o där, inge vidare och stå och kasta i den relativt stora pölen en blåsig dag. En vindstilla kväll med massa vak däremot...

Hej ska till femundsmarka i sommar, tänkte bara kolla hur din resa blev. Fick du nån firre??😄🐟

Dela det här inlägget

Länk till inlägget