Jump to content

Egna fiskefilmer, lägg upp här!

Recommended Posts

Hej!

Vill starta en tråd där vi kan lägga upp egna fiskeklipp man gjort från sina turer.

Kul att se varandras filmer och se hur andra gör samt visa vad man själv kanske har gjort. 

Jag länkar två korta filmer jag klippt ihop, mina första två så kolla gärna och kom med feedback.

Mvh Carl-Martin V.

Edited by callemarre

Kul att någon drog i gång en sådan tråd, satt faktiskt själv på jobbet idag och funderade på om ja inte skulle starta upp en själv..  Man kan juh även passa på att dela med sig av hur man får till vissa vinklar och vilka fästen man annvänder sig av.. (om man kör gopro då dvs)...  eller om man t.o.m. kör med hemmagjorda fästen.. Har ju inte kommit så långt än själv utan i och med att man nästan alltid fiskar själv och bara har en gopro så är det svårt att få till schysst vinklar. Men har lite material som skall klippas ihop och läggas upp.. Anyways.. Här är en liten kortis i från förra helgen där årets första öring nappade..

Kul tråd.

Skulle vara intressant och veta vilken kamera, inställningar/upplösning, redigeringsprogram m.m. ni använt.

Köpte själv en actionkamera nyligen och kommer att lägga ut nått sen.

Personligen kör jag med Gopro Hero HD, alltså första Gopro'n.. Kör i 1080p 30/fps, brukade köra i 720p 60/fps för att få bättre flyt i filmen när man ska köra slowmotion.. Men funkar hyffsat bra med 30fps också, dessutom blir ju bilden klarare så. Va gällande redigerings program så är ja så enkel att ja faktiskt kör med Windows Movie Maker, finns naturligtvis bättre program, men för mina små snuttar så funkar det helt ypperligt, och är ju dessutom sjukligt enkelt att annvända..  Så... ut och fiska och filma med dig nu så vi får se dina verk!! :)

Harr3n:  Ser vi fram emot!! :)

• Like 2

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

https://www.youtube.com/watch?v=_1bwXX9tODc&feature=youtu.be

Barnbarnets första resa upp på fjället 2014. Valde vatten  så det skulle finnas hopp om att han skulle få fisk.

Tror jag lyckades med råge, resans största Öring och nästan störst Harr också. Han har hunnit bli 11 år, fisken fick han på torrt.

• Like 2

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Kul tråd!

Bra filmer ni lägger upp!

Tyvärr kan jag varken bädda in eller få in en länk här i tråden direkt.

Men klicka nedan på min YT länk i signaturen så kan ni titta på trailern från årets Norge resa.

Sik, harr och öring fiske i Rena och Glomma.

//Roger

Edited by Roger H
  • Like 1

Kul tråd!

Bra filmer ni lägger upp!

Tyvärr kan jag varken bädda in eller få in en länk här i tråden direkt.

Men klicka nedan på min YT länk i signaturen så kan ni titta på trailern från årets Norge resa.

Sik, harr och öring fiske i Rena och Glomma.

//Roger

Snyggt kastat, fiskat å filmat, Roger!  :)