Hoppa till innehåll

Lina till Cts Quartz


wirre

Recommended Posts

Har byggt ett CTS Quartz 7'6" #4 som jag inte kommer riktigt överens med. Det beror troligtvis på att jag inte har något passande lina till det. Jag har dåligt urval av linor att testa, därför tänkte jag höra om någon med erfarenhet av ett sådant spö kan rekommendera en lina. Vad föredrar ni,DT eller WF och i så fall vilken klass och vilken modell/tillverkare. Hoppas någon kan hjälpa mig lite på rätt spår här.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett #3 och ett #5 Quartz och upplever båda som mycket förlåtande vad gäller linvalet. Om du väljer WF eller DT beror mycket på smak samt var och hur du fiskar. För egen del brukar det bli WF i sjöar och DT i strömmar.

 

Jag har väll ingen bredare erfarenhet av linor men är mycket nöjd med Cortland peach och sylk. Båda är smidiga, hållbara och ligger bra i klassningen (sylk kan vara/upplevas lite överklassad). Framför allt gillar jag smidigheten och med det i åtanke kan barrio kanske vara ett alternativ. Jag har inte testat dessa men de lovordas bland annat för deras smidighet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar,har lite att klura på nu. Har lite erfarenhet av Barrio linor sedan tidigare då jag använder 125 GT till ett grafitspö, bra lina

Såg att dom har en ny lina, tror den heter smallstream eller något liknande. Kanske kan vara något?

Får väl se vad jag hittar på.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...