Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu har jag skickat info! Några dagar efter men bättre sent än aldrig... Alltså streamers för fiske i sötvatten efter valfri art, skicka dem så snart ni har tid så ska vi försöka ha varandras flugor innan juni är slut tror jag nog :)

Posted

Då är mina klara. Ska försöka posta i morgon. Ska man posta en bild här eller är det en spoiler?

Skickat från min C6833 via Tapatalk

Hade tänkt lägga upp en bild sen när alla har fått flugorna och skriva respektive namn vid varje... Så får alla en överraskning när dom dimper ner i lådan ;)

• Like 1
Posted

Mina är klara men inte fått iväg dom.. Skickar dom under dagen... Hoppas alla lagt minst 1 timme per fluga och använt iaf minst 8 olika sorters matrial;-)

• 2 weeks later...
Posted

Ursäktar frånvaron... Har vart på fisketripp över midsommar och har inte hunnit till hem nr 2 än! Förhoppningsvis väntar det massa härligheter när jag landar i Nyby :)

• Like 1
Posted

Då är jag sist som vanligt. Skall försöka få iväg mina i veckan.

Har varit i Älvdalen en vecka och veckan efter nästa vecka är det jämtland så i veckan måste de iväg.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Posted

Då är jag sist som vanligt. Skall försöka få iväg mina i veckan.

Har varit i Älvdalen en vecka och veckan efter nästa vecka är det jämtland så i veckan måste de iväg.

Du kanske inte blir sist ändå, såg att kvillaolle inte heller hade skickat in... ;)

Vart ska du åka i Jämtland månntro?

Posted

Skall åka till klövsjö. Blir nog ett frest i nån av veman åarna. Sen funderar jag på arån, galån eller alopan. Har du andra tips så tar jag tacksamt emot dem.

Posted

Skall åka till klövsjö. Blir nog ett frest i nån av veman åarna. Sen funderar jag på arån, galån eller alopan. Har du andra tips så tar jag tacksamt emot dem.

Av de tre är nog Galån det lämpligaste alt. Arån och Aloppan är skogstrånga och mest lämpade för bäckmete...

Om du ändå hade tänkt åka åt det hållet kan jag rekommendera Välleströmmen istället, lättillgängligt och chans till fin fisk, ligger mellan Skålan och Börtnan :)

Posted

Välle strömmar har jag testat, helt OK, har oftast fått fisk men inga jättar. Dock brukar det vara rätt mycket folk där. Jag skall givetvis testa i år också.

Posted

Kan Thehenka skicka ut flugorna som ska till mig utan att de sista är med? Ska snart iväg på fiskeresa och vill gärna ha med flugorna från denna swap.

Posted

Kan Thehenka skicka ut flugorna som ska till mig utan att de sista är med? Ska snart iväg på fiskeresa och vill gärna ha med flugorna från denna swap.

Det kan jag mycket väl göra, drar iväg dom på måndag!