Hoppa till innehåll

MAKRILLFISKE 2014


FredrikAskim

Recommended Posts

Var ute en sväng igår kväll och fick mig mig årets första gaisare.

3st till middag samt att jag tappade ungefär lika många.

Dom tog flugan väldigt försiktigt!

Fick även bifångst i form av några konstiga silverfärgade och prickiga fiskar <_<

Det måste dragit gott i linan...?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Makrillen är kanonrolig , speciellt när det börjar bli lite storlek på dem!

I år verkar det som om det inte är riktigt igång än.

Har vart ute på Orust samt gullmarn och fiskat hö och då hållt ögonen öppna. Förra året den här tiden var det kanonmkt ju.

Fick en go fight med den här på 5:an i helgen

post-12588-0-70160700-1403585902_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommer bila upp från Malmö längs västkusten under nästa vecka. Kommer ta med flugspöt helt klart, finns det några ställen man kan köra från stranden direkt och ha chans på någon fisk? Något hyffsat lättillgängligt då jag har den 75-åriga farsgubben med mig också :) Vore ju kul att kunna ta någon strandnära kustfisk :) Har aldrig fiskat på västkusten.. Kan ta med flytring om det underlättar. Alla tips uppskattas. Tack.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommer bila upp från Malmö längs västkusten under nästa vecka. Kommer ta med flugspöt helt klart, finns det några ställen man kan köra från stranden direkt och ha chans på någon fisk? Något hyffsat lättillgängligt då jag har den 75-åriga farsgubben med mig också :) Vore ju kul att kunna ta någon strandnära kustfisk :) Har aldrig fiskat på västkusten.. Kan ta med flytring om det underlättar. Alla tips uppskattas. Tack.

Ta er ut till Öckerö utanför Gbg, djupa vatten där ute. Kommer längre ut i skärgården med. Direkt efter färgan från fastlandet ta vänster i rondellen och bege er mot Fotö. Vid Fotöbron går de mkt makrill, torsk osv. Djupt där. Finns en liten hamn till vänster om fotön om man ser från bron sett. Djupt vid hamnen med fint marint liv. Testa det, värt de! Annars längst ut vid Kullaviks hamn. Vid en liten fyr där. Står att de fiskeförbud där ute men ingen bryr sig. Gillar man inte snobbar undvik det stället. Bara fint folk där. Men bra fiske, torsk nära land. Mattorsk, makrill osv. Öring gott om. Parkering kostar dock. Och får flytta bilen efter 2h. Skitfiske på dig å gubben ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fiskat av långt utanför land idag. Som jag tidigare gjort. Fått nada lång ut från land. Direkt jag kommer in slog makrillen till. Dom rör sig på grunda vatten, mellan 0-10m. Mellan öar osv. Genom rännor där det plötsligt blir djupt och sån grunt igen. Bra tips till er makrilltomtar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...