Jump to content
Sign in to follow this  
Toosloow

Flugfiske i Italien

Recommended Posts

Tjena! 

Jag och en polare har tänkt åka till Italien i sommar för lite fiske backpacking (biljetterna är redan köpta) så tänkte kolla på Forumet om det var någon eller några som har några tips eller upplevelser om vattnet respektive fiske kultur kanske? Åker den 15 Juli så har lite tid kvar att planera resan och fiskedestinationer! :D

har aldrig provat fisket där då jag bara varit där på vintern, men i Canazei, ca 1 timme från Bolzano har du i alla fall en liten bäck som ser trevlig ut, dock är den mesta fisken odlad om jag förstått det rätt, dock lite längre ner ska det finnas riktigt bra fisk, ner mot Moena . lago di fedaia (sjö) vid mäktiga glaciären Marmoladas fot ska tydligen hålla lite bättre fisk. Detta är ju dock norra italien i Dolomiterna men ser riktigt trevligt ut att vandra där på somrarna så har ni vägarna förbi så prova! Har även en "bekant" i. Canazei som är fisketokig, pma mig gärna om ni är sugna på fiske indolomiterna så kopplar jag ihop er.

Hej

Har just kommit tillbaka från Toscana där jag fiskade i Tevere uppe vid staden Sansepolcro. Där uppe är Tevere ett tail water så vattentemperaturen håller sig runt 10-12 grader. Det finns både öring och harr och jag fick några stycken öringar runt 60 centimeter. När jag var där så kläckte små olives, krok 18 och 20 som fiskades med 7x tafs. Jag bodde på ett ställe som heter Podere Violini (www.podereviolini.it) där kan du köpa medlemskap i lokala klubben och fiskekort. Första dagen anlitade jag en guide, Luca Castellani (www.lucacastellani.it), kostar lite men väl värt pengarna då jag fick en snabb överblick av fiskesträckan.