Hoppa till innehåll

Strömmande vatten i Västragötaland


johst

Recommended Posts

Hej alla glada fiskare.

 

Jag har bytt inriktning från lax till öring harr och har nyligen varit i Österdalsälven och blivit riktigt biten. :D  Nu är det en liten bit att åka :angry:  så jag undrar om det inte finns några fina strömmande vatten i VG? Framför allt vill jag fiska öring.

 

Jag känner till Säveån/floda sträckan. Men det måste finnas fler öringsvatten runt Göteborg.

 

tight lines

Redigerad med johst
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Hej!!

Säveån är helt grym! Fiska från reningsverket och ner till Antons bänk, skrivit om det o lagt upp karta på www.flugspon.se om du scrollar ned till maj. Mkt fisk men medianstorleken är väldigt liten, men vacker fisk!

I övrigt är övre delarna av Mölndalsån rätt vassa!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!!

Säveån är helt grym! Fiska från reningsverket och ner till Antons bänk, skrivit om det o lagt upp karta på www.flugspon.se om du scrollar ned till maj. Mkt fisk men medianstorleken är väldigt liten, men vacker fisk!

I övrigt är övre delarna av Mölndalsån rätt vassa!

 

Säveån är väldigt trevlig,naturskön och egentligen ett bra habitat för öring,men med tanke på hur fisket varit de senaste två åren är uttryck som "helt grym" milt sagt överdrivet.Men vi har alla olika referensramar.Superlativet angående Mölndalsån undrar jag också över.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur är det egentligen med fisket I Nolån och Storån Jesper? Finns det några fiskekort numera? När jag härjade i de trakterna fick man be Fiskerättsinnehavaren om lov(Nolån).

Jo jag har hört att det finns någon dylik som säljer lite kort. Vet dock inte vem och var. Har aldrig fiskat där själv. Det finns ju även lax och stationär öring i ån som rinner förbi ullered. Kommer inte vad den heter för tillfället dock...
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Säveån är väldigt trevlig,naturskön och egentligen ett bra habitat för öring,men med tanke på hur fisket varit de senaste två åren är uttryck som "helt grym" milt sagt överdrivet.Men vi har alla olika referensramar.Superlativet angående Mölndalsån undrar jag också över.

Säkert olika referensramar:-)

Men sist fick jag tre öringar och hade bom på två bra. Dessförinnan har jag för mig att jag fick 5-6 st. Snitt på 4 st öringar i strömmande vatten 20 min från Gbg vidhåller jag ändå är i överkant (spec. för mig:-)).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Säkert olika referensramar:-)

Men sist fick jag tre öringar och hade bom på två bra. Dessförinnan har jag för mig att jag fick 5-6 st. Snitt på 4 st öringar i strömmande vatten 20 min från Gbg vidhåller jag ändå är i överkant (spec. för mig:-)).

 

Jag såg på din blogg att du vid ett tillfälle i Maj hade fått tre öringar mellan 15-30 cm om jag inte missminner mig, för mig är det absolut inget fiske som jag kan beteckna som grymt. Om det är grymt, hur betecknar du då vatten där medelvikten är högre och där öringspopulationen är större ? Det är ju ingen liten bäck vi talar om. Säveån har stor potential och är ett underbart vatten att fiska i, men tyvärr har något hänt med öringsbeståndet.Men jag kanske ser

lite annorlunda på saker och ting som norrbottning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag såg på din blogg att du vid ett tillfälle i Maj hade fått tre öringar mellan 15-30 cm om jag inte missminner mig, för mig är det absolut inget fiske som jag kan beteckna som grymt. Om det är grymt, hur betecknar du då vatten där medelvikten är högre och där öringspopulationen är större ? Det är ju ingen liten bäck vi talar om. Säveån har stor potential och är ett underbart vatten att fiska i, men tyvärr har något hänt med öringsbeståndet.Men jag kanske ser

lite annorlunda på saker och ting som norrbottning.

Ni uttrycker er kanske bara inte lika optimistiskt:-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...