Hoppa till innehåll

Tvätta Simms Vadare


Recommended Posts

Titta på Simms hemsida, där tvättråden finns, där finns medlet Revivex och hur man ska få in medlet i vadarna i samband med tvätt med en hårtork. Fungerar klockrent,har inte provat vadarna efter behandlingen men stänkprovet var lovande. Vadarna är som nya.

Sent from my iPad using Tapatalk

Redigerad med TommyN
  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte tvätta mina vision ultra nu efter 2 år.. har iofs alltid sköljt av dem noga när man kommit hem men tänkte nu göra en ordentlig rengöring och hade tänkt ta regnjackan i samma veva. Så vanligt pulver tvättmedel för tex kulörtvätt fungerar? eller ska man försöka hitta ett mildare medel? tänkte också köra en sån där revivex behandling efteråt.

 

Tips på tvättmedel som inte "förstör" vadarna emottages!! =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder vanligt via eller Ariel pulver. Brukar vara sparsam på mängden. Efteråt hänger jag upp dom å sprayar med impregnering. Eftersom jag inte har torkskåp, värmer jag försiktigt med ett strykjärn. Har för mig funkat mycket bra.

Sent from my iPhone

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag något tveksam... 250,- för impregnering och 190,- för tvättmedel. Känns som överprissatta mirakelprodukter. Skulle vara intressant att se innehållsförteckningen på en flaska revivex. Sen en följdfråga, hur nödvändigt är det att impregnera vadare? Impregneringen lär väl försvinna hyfsat fort när man vadar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett flytande tvättmedel för mina vadare på min matvaruaffär dvs ICA som heter Neutral outdoor och är

till för andaskläder och minst lika bra som dessa specialprodukter. 

 

Neutral outdoor är ett tvålbaserat tvättmedel ,vattentäta material,material som andas och utan parfym och färgämnen.

Kör i maskin eller handtvätta och du har rena vadare !

 

Flaskan är på 750 ml och tror att den kostade ca 70 kr. Funkar iaf för mig och det blir många tvättar på en flaska .

Rek mängd medel är 50 ml per tvätt och det är en kapsyl.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har tvättat mina vadare nu, märkte en sak att min vattentäta ficka, den var inte så vattentät som jag trodde, läcker på 2 ställen i underkant av fickan. Så blir att inhandla lite stormsecure och fixa.

 

I övrigt så tyckte jag att tvättmedlet fungerade mycket bra och nästintill tog bort alla fläckar/brandrök.

 

Revivex, ja den behandlingen verkar faktiskt fungera, spraya på rikligt med medlet och gick på med en hårtork, gjorde skvätt testet och de bildas droppar som sedan rinner av! återkommer om hur länge behandlingen sitter i :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...