Hoppa till innehåll

Övre ransarån


Selleboy

Recommended Posts

Hej! Jag funderar på att ta mig en tripp upp till ransarån nästa år, och vet ju nu att det finns Zoner från A - D?

Vad är egentligen skillnaden på zonerna och är någon mer populär än den andra? Skulle vilja få lite kött på bena på vad skillnaderna är osv!
 

Hoppas någon här har kunskapen om zonerna i sig! :) 

 

MVH Selleboy!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte svara på frågan då jag inte varit där förut, men ska upp dit i slutet på aug. Vi har Zon D, mellan tjåkkelestugan och tjatjasebäckens utlopp, dvs den zonen högst upp närmast "ransarån fjäll". Ser fin ut på kartan iaf:) kan återkomma efter vår trip!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stämmer säkert! Vad jag kommer ihåg av mitt kartstuderande så är det sådär mysigt halvgles fjällbjörksskog på den sträckan. Att ha i åtanke dock är att fiskecentrum saxnäs slutat med fyrhjulingstransporten(förmodligen för att sälja fler heli-resor?), och det blir dryga milen att gå från mynningen till zon D om man tar båt för 800kr/pers. Alternativen som finns kvar är att ta helikopter för 1800/pers eller vandra från vägen som går brevid saxån. Är väl en sisådär 8-10 km.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så transport till de nedre zonerna är enklare/billigare. Om någon har nåt tips på transport utom heli till zon D (egen fyrhjuling/cykel på den bommade vägen? ) så hjälp en fiskebroder i nöd! Har övertrasserat fiskekonto så heli svider i plånkan och ont om tid så vandring känns inte heller optimalt.. sorry för trådlånet;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...