Jump to content

Recommended Posts

Posted

Försöker hitta en lämplig destination att resa till här i världen. 

Har då 2 krav som jag vill kunna göra. fiska öring och surfa vågor.

Nån timmas bilresa mellan båda aktiviteterna är då ingen fara.

Om du sitter inne på sådan information skulle jag vara tacksam.

Posted

Är vågsurfing jag är ute efter. Jasså du Irland, det har jag inte ens tänkt på.

När är perioden för fiske där? borde vara samma i stil med vi har.

NZ självklart att det går att surfa där, och fisket ska visst vara lika bra.

• 2 weeks later...
Posted

Nja, även om surfet stundtals kan vara bra i Norge så är det tiden man får köra mellan olika stränder, typ över ett berg för att komma till nästa bryt, en besvärande faktor.

Posted (edited)

När det gäller surfingen i Norge kan det långa perioder vara rätt platt på sommaren. Man kan få vänta dagar på fina vågor. Det kan vara värt att tänka på om det är en sommarresa som planeras. Det är ju ingen höjdare om man bara ska vara borta en till två veckor. Har du otur blir det inte mycket surf alls... Men då kan du ju å andra sidan koncentrera dig helt på fisket.

Edited by subbuteo
Posted

Har bara en fem timmars bilresa upp till Lofoten, det är fint där uppe. Hösten brukar juh bjuda upp till dans på Unstad. 

Glömde kanske skriva att jag vill resa bort i januari nångång. Fick inte riktigt stilla mitt begär nog mycket i sommar på fisket.

Är iofs  ett tag kvar att fiska ännu. men att få stå i sol och fiska är det inte mycket som slår.

Posted

Ja, vintern lär ju bjuda på de största vågorna i Norge. Problemet är väl att det ibland kan bli galet stort, har jag hört. Har själv bara testat surfingen på sommarn där. Men på vintern lär det ju bli problem med fisket hos grannen i väster... Svår kombo det där.

Posted

Ja, både Australien och Nya Zeeland lär väl kunna erbjuda en bra kombo på det du är ute efter. Se bara upp för den stora vita hajen som lär finnas i hyfsad mängd där nere. Skulle inte vilja att ngn sådan smakade på vare sig min surfbräda eller min fluga. :D

Posted

Jag har varit i Tasmanien i 4 månader och fisket i sjöarna är i världsklass. Surfen ska vara något utöver det vanliga och du behöver inte trängas. Kolla in denna: http://youtu.be/juIM8TdrTBw

Är ju vindsurfing men det finns extrema vågor där om man vill;) Beträffande hajarna så är det större sannolikhet att du blir biten av Luis Suárez:)

Tasmanien är verkligen en pärla för att kombinera dina intressen.