Hoppa till innehåll

CTS-klingor beställer jag i september


magnolia

Recommended Posts

Är du intresserad av en eller flera klingor så skicka pm till mig så får du en prisuppgift. Jag kommer att beställa under senare delen av september.

 

http://ctsfishing.com/products/fly-fishing/

http://ctsfishing.com/product-category/fly-fishing/

http://ctsfishing.com/products/rod-colours/

 

 

Men det tar tid för mig att räkna på priser så (av erfarenhet); är du bara lite nyfiken i största allmänhet men inte seriöst intresserad så ber jag dig att låta bli.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni som har koll på CTS - hur är de i klassningen? Jag vill ha ett spö som fungerar med en WF6F. Är det ett #6-spö jag ska ha då?

 

Jag vill gärna ha en prisuppgift på Affinity MX, 9' #6.

 

Mattgrå är standard och jag antar att "clear gloss" är samma färg fast lackad?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni som har koll på CTS - hur är de i klassningen? Jag vill ha ett spö som fungerar med en WF6F. Är det ett #6-spö jag ska ha då?

 

Jag vill gärna ha en prisuppgift på Affinity MX, 9' #6.

 

Mattgrå är standard och jag antar att "clear gloss" är samma färg fast lackad?

 

Jag har ett 9´ #5 och uppmätt ERN på det var ungefär 6,5(samma som mitt Sage Z-axis #5). Det kastar fint med tunga 5-linor och klarar normala 6:or oxå utan knot.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för era förfrågningar ! Jag har nu svarat och ber er också att ange era önskemål så noga som möjligt:

 

Längd brukar alla skriva förstås. Men antal delar är viktigt eftersom det skiljer rätt mycket mellan en 3 resp. 4 delad klinga. Klass: nu anger ju CTS enkelklasser ex. # 7 och troligen är en sådan klinga # 7/8 enligt tidigare listor. Skall maila CTS och fråga om detta samt några andra frågor.

Då det gäller färger så kostar de från 0 dollar till 35 dollar. Där får man helt enkelt gå in i Shopen och rulla ner prislistan för färger ex.vis här:

http://ctsfishing.com/product/affinity-sk-dh/

 

MVH

 

Håkan

Redigerad med magnolia
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag beställer någon av de sista dagarna i den här månaden. Själv funderar jag på vad jag skall beställa. Det blir åtminstone en tvåhandsklinga. Jag skickar PM då det börjar bli dags att betala, men än är det lugnt. /HS

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag tänker göra en lista här över beställda klingor.  Sort, längd, klass, antal delar, färg. Däremot kommer jag inte att skriva vem som har beställt vad. Varför det? Alla kanske inte vill skylta med det.

 

Det viktiga är ju att jag inte glömmer bort någon.

 

Mvh

 

Håkan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag börjar på min lista, fortsätter imorgon så hittar du inte din klinga/dina klingor så avvakta. Det är en del att hålla reda på!

 

Klassningen hos CTS är ju numera sådan att t.ex. en # 9  förut kallades 9/10 (det har jag frågat om för säkerhets skull).

 

Enhandsklingor:

 

Quartz 7,5 fot # 4 , 3-delad . Slip over fit. Clear Gloss

 

Affinity X 10 fot # 8,  3-delad  Amber

 

Affinity X 10 fot # 5,  4-delad Golden Brown

 

Affinity N  9 fot # 4 , 4-delad   P2000

 

 

 

Tvåhandsklingor:

 

Skagit 15 fot # 9  4-delad Honey Brown

 

Skagit 14 fot # 9, 4-delad  Golden Olive

 

Skagit 12 fot # 5, 4-delad  Pink

 

Skagit 14 fot # 6,  4-delad   Pink

 

Skagit 12 fot # 5,  4-delad  Cobalt

 

Skagit 13 fot # 6,   4-delat   P2000

 

Plus DH 15 fot # 10   6-delad Golden Olive

 

Plus DH 15 fot # 9   4-delad   Golden Olive

 

Plus DH 15 fot # 10  4-delad  Golden Plum

Redigerad med magnolia
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag tror att jag har fått betalt av alla men skall kolla riktigt noga ikväll att så är fallet. De allra flesta är bra att ha att göra med! Däremot förstår jag inte hur någon kan beställa ena dagen nu på slutet och avbeställa nästa dag. Eller ha en lång PM-växling och i slutänden påstå att det finns någon mystisk person som kan beställa skitbillig, ja varför besvära mig då? Sånt gör det ju inte lättare för mig. Jag noterar ju dessa två medlemmar och kommer aldrig att hjälpa dem. Tiden är för dyrbar för strul!

 

Men: tack till alla schyssta medlemmar! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hej,

 

jag fick ägna några timmar åt att få allt rätt, mer vill jag inte säga (än att det inte berodde på mig). Beställningen är sedan länge betald och nu har ju det preliminära leveransdatumet passerats. Med erfarenheter från tidigare beställningar gissar jag att det kan ta allt från några ytterligare dagar eller veckor. Jag avvaktar till i mitten av nästa vecka med att fråga dem om hur det går, om de inte hört av sig innan dess förstås. Givetvis vill jag också ha mina egna klingor så snabbt som möjligt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, frakt och tull tar ju också tid men det är fraktbolaget som förtullar. CTS brukar skriva nåt i stil med att klingorna är till 85% klara och skall lämnas över till "the finish department" vilket borde gälla lackning. Men jag har inte fått något sådant besked heller.

Redigerad med magnolia
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...