Hoppa till innehåll

Pannlampa, vad använder ni?


stingerlaxen

Recommended Posts

Petzl e-lite (den gamla modellen) 

Den har rött ljus som inte påverkar mörkersynen samtidigt som man kan välja vanligt vitt ljus vid behov. 

Hittar bara en modell, verkar ha funktionen rött sken. Känns som en bra och smidig lampa att kunna ta fram vid behov. Har den tillräkligt med ljus för att användas till motionsrundor i riktigt höstmörker oxå.? känns som lite för lite lumen på den till det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/ficklampor-och-stralkastare/pannlampor/pannlampa-led-957185/

Denna använder jag. Vattentät och tar inte stor plats. Lagom lyse, gillar inte starka lampor då mörkerseendet försvinner när dessa tänds.

Saknar en med rött ljus men hittade ingen när jag skulle ha.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den här nytjar jag, Funkar kanon...

http://silva.se/products/ninox/ninox

Noterar att den har sex ljuslägen varav det första läget är den röda lampan, betyder det att man måste trycka 6ggr för att stänga av den och exponera samtliga ljuslägen under avstängningen? då känns det lite som att mörkerseendet blir förstört, funkar alla pannlampor så eller tänker jag fel?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Noterar att den har sex ljuslägen varav det första läget är den röda lampan, betyder det att man måste trycka 6ggr för att stänga av den och exponera samtliga ljuslägen under avstängningen? då känns det lite som att mörkerseendet blir förstört, funkar alla pannlampor så eller tänker jag fel?

Nej, du behöver inte trycka igenom alla ljuslägen... Kolla manualen - den finns på länken! Orkar inte förklara men du kan använda både korta och långa tryck på knappen. ;-) Ett långt tryck stänger alltid av den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej, du behöver inte trycka igenom alla ljuslägen... Kolla manualen - den finns på länken! Orkar inte förklara men du kan använda både korta och långa tryck på knappen. ;-) Ett långt tryck stänger alltid av den.

Fick precis se det, tackar..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Det enda som inte framkommer i det jag läser är ifall det är dimmer på den men annars stämmer det bra.

Black Diamond spot stämmer. Rek pris är 495:- tror jag så du har hittat ett bra pris. Kollade lite snabbt och hitta en för 355:-

Måste vara samma som du hitta?

http://www.outdoorexperten.se/p-18107-black-diamond-spot.aspx

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Söker du en lampa för fiske så tycker ja att Varta active led är kanon har för övrigt två st liten och lätt med vinklingsbart huvud.

Rödljus för mörker och tål vatten. Tror jag pröjsade ca 160 kr st. 

 

En lampa för promenader höst vinter som jag blev förtjust i är Led Lenser H 7 brinntid 85 h och 180 lumen och är nu en favvo

i höstmörkret !  Ställbar ljusbild och ställbar styrka på batteripacket och lyser kanon till ca 180 meter.

 

Ca 500 pengar på XXL sport.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...