Hoppa till innehåll

Vilken vadarjacka rekommenderar ni?


Elegantfly

Recommended Posts

Jag kollade noga på nätet för flera år sedan och fastnade för kanadensiska märket BARE, köpte en jacka direkt från en handlare i det landet. Den har jag nu haft i 6-7 år och ofta även till vardags. Visst börjar den bli lite sliten nederst vid ärmarna men den håller nog ett par år än. Jag köper nog en ny BARE då det är dags.

Den modell jag har finns tydligen inte längre och den nya toppmodellen kostar 430 CAN vilket motsvarar ung. 2775 kr.  Det finns ju billigare modeller också.

 

Den jag har är inte lätt och luftig för varma sommardagar, snarare rejäl och robust för sämre väder.

 

http://www.baresports.com/en/Fishing/Products/Outerwear/Gold/Mens

http://www.centerpinangling.com/waders.html

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Et hot tips er Patagonia 3-in-one River Salt. Jeg har brukt den i hele sommer, og den er grymt bra. 

 

En ting er at selve jakka er kanonbra med tanke på tekniske løsninger og meget gode pusteegenskaper etc for den som fisker mycket, men jakka har også en clip on innerjakke som er lun og varm. Og også kan brukes som egen jakke i fiskecampen og ellers. 

 

http://www.patagonia.com/eu/enNO/product/3-in-1-river-salt-jacket?p=81805-0

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vision Kura      (Billig på Fishline.se just nu, många fiskepolare har den och är supernöjda),

Simms G3 Guide   (Den jag använder nu, super bra jacka, har man pengarna så absolut!)

sen Patagonia River salt som Andre säger...Grym jacka! Clean o snygg framförallt! Patagonia gör ordentliga grejer...!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var ju som sagt inne på flyfishngmasters och prövade lite jackor.

Men vad jag kom fram till var att det ända som skiljer från headwaters jackan och classic guide jackan är att classic

har två st inbyggda attachment attiraljer. Och ett lager mer gortex och då för 1000kr mer.

Hur står headwaters jackan emot regn och är det någon som har använt den som har några nackdelar med den?

Redigerad med Elegantfly
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har aldrig provat på vintern. Vet dock att 4 grader, störtregn och kuling inte är nåt problem. Jackan i sig är rätt tjock och styv (vilket jag gillar), samtidigit som den andas bra.

FÖrresten så testas denna jacka (och Simms Slick) i senaste numret av Chasing Silver. "You get cheaper jackets but we think these are among the better we ever tested"

Jag kör Simms på allt annat (vadare, skor, underställ etc), kommer fortsätta med det, utom för just vadarjackan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...