Jump to content
Edgeforum

Bra lina till bobbis fisket i (hökensås )?

Recommended Posts

Jag tycker dom känns lite "tunga" men med en tip av S7 blir det nog lite så. Linan kastar som skjuten ur en kanon, men presentationerna kan bli lite si och så :) Men om du å andra sidan bara ska ha den till boobiefiske och köra med 50-100cm tafs så fungerar det klockers.

Jag skulle ta s5 då kan du köra även streamers och annat smått o gott, linan är en kastkanon 30 m är inga problem kasta med den.

Haha! Det är fan som att kasta kastpö nästan... Bara ut med sinktippen och någon meter lina and watch it flyyyyyyyyyy!

Det är svårt att få tag på Airflo 40 plus extremt i sjunk 5 . Jag behöver fler alternativ eller butiker som har den hemma.

Tror inte ens den finns som s5 i klass fem. Däremot i klass sex och den är väl inga problem att kasta med din xp sexa. Har en och tycker väl linan är sådär ( sixth sense klart trevligare ), men här en länk till sexan i s5.

http://www.tradera.com/item/302199/213691359/den-nya-forty-plus-extrem-linan-wf6-sjunkande-s5

Nu har jag beställt en Airflo 40 plus extremt s3 klass 5. Nu blir det intressant att testa . Jag har haft en flytande för några år sedan men i samma klass som spöt. Det var ingen go kombi. Det kommer info när jag testat linan och hur det går.

Kommer att funka bra till BOBBI fisket, kompisen kör med #5/ s3. Inga problem alls. I lördags tog han 4 st fiskar på den och en svart bobbi.

Skitfiske!!!!

Edited by flyordie

Nu har jag beställt en Airflo 40 plus extremt s3 klass 5. Nu blir det intressant att testa . Jag har haft en flytande för några år sedan men i samma klass som spöt. Det var ingen go kombi. Det kommer info när jag testat linan och hur det går.

Går det över huvud taget få ihop en "go kombi" med en forty plus som en av delarna:)