Hoppa till innehåll

Nytt strömfiske i Hallstahammar.


Peppolainen

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 9 months later...

Testade detta vatten idag. Fiskade mig från den övre sträckan hela vägen ned mot sista nacken. 
 

Bitvis är ån riktigt fin (i synnerhet delar av övre) men känslan är att det är lite för mycket som inte tilltalar mig som flugfiskare. Det märks att ån rinner genom ett samhälle, med allt vad det innebär. Dessutom är det en hel del buskage och sly som försvårar åtkomsten till fina sträckor. Det är mycket bökande innan man lyckas ta sig fram. 

Mycket fin kvalitet på fisken dock och det är en verklig utmaning att lura de som gått ett tag i ån. Riktigt försynta vak mot kvällssidan och jäkligt kräsna firrar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp det stämmer. Jag kan hålla med om att det är lite högt i förhållande till vad man kanske får.

Du har ju dock personlig service på plats och förberedande guidning där den ansvarige går igenom bra ställen, insektsliv, förutsättningar osv. Det var värdefullt för en förstagångsbesökare.

Fiskkvaliteten är som sagt riktigt bra och även om det stundtals är svårframkomligt så uppskattade jag att det inte var så tillrättalagt som det kan vara på vissa ställen. Att knata på en grusväg eller gräsmatta och kasta i ett grävt dike tilltalar inte mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...