Jump to content

TUNN ribbing 0.06 mm stål/mässing/ ev koppar i mörk färg Ribbing efterlyses!

Recommended Posts

Det är ju lite svårt att se på din bild eftersom det inte finns något annat med i bilden som man kan relatera tjockleken till.

Hursom, det tunnaste jag använder är UTC Ultra wire x-small (finns t.ex. hos Mistpool). Den är 0,1mm, dvs tunnare än de flesta andra men ändå tjockare än vad du vill ha tyvärr.

Kanske lättare att ribba med riktigt tunn tråd, typ 16/0?

Tråden är 0.065 mm för att vara mer exakt....om det nu kan sägas exakt. ..mätt med ett kalibrerat skjutmått.

Provat med tråd men det blir inte alls samma resultat. Det finns mässingtråd som är något grövre än den önskade men som heller inte passar....för grovt.

Har kollat några elkablar men hittar inget intressant.

Hoppas att det är någon som har använt något liknande :)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Jobbar själv som elektriker så ja kör med spolar från kontaktorer. Funkar utmärkt vill man ha lite tjockare lägger man den bara dubbelt och kör den i dubbing snurran. Hör med nån elfirma. Brukar slängas en hel del gamla kontaktorer så det går säkert få ett gäng gratis. 

Jag har fått tag på 0.06 mm tunn koppartråd. Rätt tjocklek och så men enda nackdelen är att minsta lilla åtdragning går den av....dubblar jag den blir det för tjockt. Jag har hittat tungstentråd på 2 ställen i USA men skall bara få bekräftat tjockleken.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk