Jump to content

Sheep fleece

Recommended Posts

Fly Dressing har oftast bra. Bäst är att kolla i butik, klämma och känna, beställ hem till din lokala butik om dom inte har hemma. 

Annars är väl Fishline eller Profly bra webshopar att beställa från. 

Själv har jag köpt en fårfäll från Ikea och en näve färgburkar med helt ok resultat efter att ha tröttnat på dåliga tussar. 

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Tycker att 175miljoner ska läggas åå fiskevård i Sverige 👍
    • 0,30-0,35mm fluorcarbon
    • Lite kul ang Ogströmmen föresten...  Man har börjat med utsättning av Siljansöring i Öjesjön igen. Tror man satte typ 150kg 8hg fisk vid vandrarhemmet i höstas. Blir det som jag tror så kommer de här öringarna delvis gå upp i strömmen direkt och vissa blir pelagiska och följer löjstimmen i sjön. Det är rimligt att tro att det kan bli ett litet extra kul fisk på blank öring i nedre delarna i juni i år... Jag ska i alla fall testa lite extra. Den här fisken borde ligga på strax över kilot till sommaren så det blir ett kul tillskott. Ska även nämnas att utsättning i Öjesjön på inget vis är en ny företeelse... det har bara inte skett under de sista 30-35 åren. Utsättningarna komme ske löpande via en vattendom som man inte nyttjat på många år nu och det är rimligt att tro att vi om några år åter kommer få stor öring ute sjön igen och det kommer även komma upp en och annan riktigt stor öring i strömmen om några år förutspår jag. Så var det förr och så blir det väl igen tänker jag... 
    • maila mig på jonas@edgeflyfishing.com istället. jag har dödat jonas@ogstrommen.se mailen. finns den kvar på sidan? jag får kolla det? Annars kan du ringa direkt till morsan om du ska boka Brändan (brorsans stuga/hus) Monica 070-606 02 41
    • Jag hakar gärna på om det inte blir några Kolaresor i år. Just nu känns det inte som att det blir det...
    • Ska försöka bidra med ett gäng stora harrar och ska göra mitt yttersta för att komma över 2 kgs gränsen 🙂 Men av egen erfarenhet vet jag att det blir svårt, men skam den som ger sig. Bokar semester från midsommar och 6-7 veckor framåt, sen får vi se vad utfallet av det hela blir.
    • Mmm jag vet redan ett dunderställe och har tänkt fiska där dedikerat i år... ;D Ska du hänga på? Tänk vilka grymma bilder vi kan få till med? och så finns det ju stor röding och öring att fiska med... 🥰 jag har redan bokat upp två v i år... v26 och v27. har inte börjat samla gängen än så finns just nu plats på båda turerna.
    • Hej,  Försökte maila jonas@ogstrommen.se för att boka boende som beskrivs på ogstrommen.se men mail studsar.  Går det att boka stugor vid Ogströmmen för fiske där?
    • Är man tveksam är det väl bara att sitta lugnt i båten och låta andra vaccinera sig först... Det är ju inte så att vi har ett överskott på vaccin direkt. Är man tveksam kan man säkert ta det lugnt i ett halvår till och invänta eventuella symtom och följdsjukdomar hos andra som man eventuellt oroar sig för? Det är väl rimligt att tro att minst 25% av befolkning inte vill vara först i line för vaccinet? och det är säkert 25% som gärna skulle stå först i kön? Jag tror även många kommer vilja ta vaccinet om det innebär att man får fripass att röra sig över landsgränser? Det är ett erbjudande jag tror väldigt många har svårt att motstå, inklusive mig själv... Sen är det ju ingen hemlighet att medicinsk vetenskap oftast/alltid bygger på experiment där man testar sig fram till fungerande vaccin. Det här vaccinet är ju helt nytt och ingen vet ju om det har några långtidseffekter? Det är ju inte ett dugg konstigt att det är många som är tveksamma till vaccinet? och det är ju anmärkningsvärt att så många inom sjukvården inte vill ta vaccinet? Historiskt sett finns det ju hur många misstag som helst som har gjorts inom medicinsk vetenskap? Jag är för ett vaccin men de som är oroligare än mig för covid får gärna ta vaccinet före mig🤷‍♂️  Sen skulle vi egentligen passa på att diskutera pandemilagen med... 175 miljoner till tillsyningsmän som ser till att lagen efterföljs... det måste finnas väldigt många andra saker som skulle vara bättre att lägga de pengarna på? Tycker det är smått hysteriskt när man röstar igenom en sån här lag faktiskt? Speciellt nu när alla smittkurvor pekar nedåt med? Kan vi inte bara nöja oss med nuvarande linje och hålla ut? 
  • Ämnen

• Images

• Create New...