Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Kollar härmed intresset för en flugbindningsswap nu när det stora vemodet rullar in över Svedala och flugnindningshörnan blir andningshålet för svår fiskeabstinens.

Jag tänker mig följande tema och upplägg:

"Flugan som blev sommarens och förra sommarens favorit"

För att det inte bara skall bli en vanlig swap utan även låta oss drömma lite i vintermörkret så skulle jag tycka det var ballt med en kort liten story kring varför flugan blev sommarens favorit och vad den funkade till för fisk, fiskevatten och hur den fiskades.

Om man PM:ar mig storyn så kan jag lägga upp de små "fiskehistorierna" här när flugorna är bundna och utdelade tillsammans med en bild på flugan som hör storyn till. Inga romaner dock :D

Det spelar ingen roll om det är ett "nytt" mönster som gjorde succé eller en klassiker som alltid funkar. Storyn tillsammans med flugan gör att man borde bli dubbelt peppad på att testa den när säsongen drar igång.

Det spelar inte heller inte någon roll vilket flugfiske eller fisk man använt den till. Röding, Harr, Öring, Lax, Regnbåge, Aborre, you name it. Kanske lockar flugan till att "våga" testa en ny art eller fiskesätt. Man kanske till och med blir tvungen att köpa mer fiskeprylar :lol:

Vi är nio deltagare inklusive mig vilket innebär att varje deltagare binder 10 flugor som skickas till mig en mindre ask tillsammans med frankerat/adresserat svarskuvert. Glöm inte att "tagga flugan". Tänk på att posten hanterar brev som min son hanterar sin cykel så tejpa och paketera ordentligt.

Johannes Nordström
Lagmansgatan 16 C
903 55 Umeå

Stoppdatum blir sista januari 2015 (30/1-2015) så hinner vi binda fina flugor och skriva fina storys.

1. Trubaduren
2. Jonas_P
3. Sahlberg
4. KennethB
5. Kimmen
6. Massimo
7. The Henka
8. Hatchmania
9. Antonsson

10. Yoski

Edited by trubaduren
Posted

Kom igen nu, vi kör väl på förra säsongen också då så vi får några deltagare i swappen :D

Vi är ju bara 3 ännu. Jag tycker halva tjusningen med att testa flugor som någon annan bundit är att få en skön story bakom. En sån där lägereldsstory där inte armarna räcker till... :wub:

Posted

Ok bra ide,  vi ändrar spelreglerna och flyttar fram slutdatum till sista januari.

Får vi några fler som vill vara med då? Kom igen alla storytellers/flugbindare...

• Like 1
Posted

Vi blir nio då :) kul. Nio flugor var, Vi stoppar där. Kom ihåg, pm:a mig storyn varför flugan är/blev en favorit. Jag fotar flugorna sen och lägger ut storyn. Vi kör till sista januari 2015 (30/1-2015).

Skicka dem till Johannes Nordström Lagmansgatan 16 C 903 55 Umeå

• Like 1
  • 1 month later...
Posted

Nu har man börjat binda de nio flugorna. Blir en riktig favorit från fisket i Gertsbäcken i höstas.

Skall bli otroligt kul att se vad för favoriter som dyker upp. Jag kommer att fota så bra jag kan och lägga upp dem här efter den sista januari. Kom ihåg att om ni har en skön story förknippad med flugorna så skicka den till mig via PM så lägger jag upp den med bilden på flugorna.
Gärna en beskrivning hur ni fiskat flugan framgångsrikt också (vatten, art,etc)

Glöm inte att "tagga" flugorna med ert namn (alias) och gärna vad flugan heter/kallas.

Posted (edited)

1. Trubaduren
2. Jonas_P
3. Sahlberg
4. KennethB
5. Kimmen
6. Massimo
7. The Henka
8. Hatchmania
9. Antonsson
10. Youski

Edited by trubaduren