Jump to content
Sign in to follow this  
Aleks

Dags för nytt, ge mig tips!

Recommended Posts

Har i dagsläget ett loop multi som jag aldrig riktigt kom överens med, för fladdrigt och för mjukt för min smak så jag är på jakt efter något nytt!

Absolut maxpris ca 2k ,men ser helst att man hamnar något under.

Föredrar lite mer styva spön men har tappat kollen lite på vad som finns på marknaden tack vare en 7 månaders bebis som snor all tid :D

Ser helst ett #6 då det känns som mest allround för den typ av fiske jag ägnar mig åt (tjärn, mindre sjöar, någon enstaka bäck)

Så snälla kära medlemmar, hjälp en stackars fiskeabstinensdrabbad pappa att hitta ett nytt spö :D

Edited by Aleks

Köp begagnat för att få ut det mesta av pengen. Det reas i och för sig mycket nu, men mycket kostar över 2000 kr ändå. Vet inte om du kan få tag i ett begagnat Sage Z-axis för 2000 kr, men annars är det inget dumt val enligt mig.

Planen är begagnat ja, tänkte mer på passande modeller och så för den summan...jag behöver absolut inte ha något supersuperspö, men ett bra, mest bang for the buck så att säga.

Ett begagnat guideline Lpxe eller ett Vision Gt-four i fint skick för en tusenlapp ca. Då har du mycket spö för liten slant. Dyker säkert upp någon innan våren om du håller ögonen öppna :)

Hur är lpxe'n gällande kastegenskaper?

Jo fast sameos spön ligger väl ändå utanför prisintervallet på max 2k trots 25%?:)

Jo fast sameos spön ligger väl ändå utanför prisintervallet på max 2k trots 25%?:)

Nix, Jade 6:an får du för 1626:-

Jag vet dock inte huruvida spöt är bra eller ej men många verkar nöjda iaf... ;-)

du får ett Ventus Jade för typ 1700 skulle jag gissa när rabatten hos sameo är dragen (flugor.se) det spöt är iofs i #7 men klassat enligt aftm vilket innebär att det är typ som ett LPxe i #6 om du skulle fråga mig. Sameos spön är riktigt riktigt bra och deras service är den bästa jag varit med om. Hade varit ett givet val för mig i din sits. 

Edited by jonnehorn

Hej det bästa spöet är LTS X1 905-4 ligger under bytes eller säljes 1800 sek, klass 5 är mest allround för ditt fiske, Med vänlig hälsning, Bratteus.

Edited by bratteus

Sameos spön är riktigt bra i alla fall classicserien som jag testat och skulle vara mitt val bland dom nämda spöna, men....eftersom du vill ha ett stadigare spö så kanske du skulle prova LPxe eller Varför inte LTS X1 som jag tror är snabbare.

Ska det kosta under 2000 kr, ja, då skulle jag satsa på ett Guideline Exceed #6, halvaktionsspö. Finns på Fishline för 1800-1900kr. För några hundralappar till får du ett Lpxe :)

Hade jag haft 2000 i budget hade jag utan tvekan köpt lts x-1 packlite spöt som finns under säljes.

Blev faktiskt ett msx sapphire till slut, en 6a få ja känner att 5an e lite smått klen som ja har idag! 30 dagars öppet köp så de e bara att skicka tillbaka om det inte uppfyller förväntningarna

Ett väldigt snabbt spö är lpxe'n. Verkligen en kastkanon för dom slantarna. Har vunnit flera "best in test". Bla i AoF för x antal år sedan. Googla så får du se hur bra de är. Har ägt 2 st, dock inget nu. Men för dessa pengar så ligger det klart i "toppstriden". Sen om man gillar denna aktionen i spöet osv är en annan sak, but i do...och tydligen många fler pga av alla höga test rankingar. Men man ska oxå hitta ett begangnat i bra skick som sagt. Till ca en 1000 eller lite mer.

Ps. Jag har en nästan ny bottendel till en Lpxe 9fot 2 del #6 men orginal tub i kanonskick om någon vill köpa?

Edited by -=Gatti=-

Blev faktiskt ett msx sapphire till slut, en 6a få ja känner att 5an e lite smått klen som ja har idag! 30 dagars öppet köp så de e bara att skicka tillbaka om det inte uppfyller förväntningarna

Jaha du har köpt. Se bort från mitt senaste inlägg då ;)

Hoppas nu du blir nöjd med spöet, men de tror jag nog :)

Edited by -=Gatti=-

Jaha du har köpt. Se bort från mitt senaste inlägg då ;)

Hoppas nu du blir nöjd med spöet, men de tror jag nog :)

Jag funderade faktiskt på lpxe'n, men efter lite googlande och läsande om pajade spön och några samtal med polaren så blev det ett msx...som sagt, dom har 30 dagars öppet köp så det går alltid att ångra sig om det inte passar =)