Jump to content

Recommended Posts

Hur fungerar det att åka själv? Har både tid, lust, och det sista! Men ingen att åka med. Oftast så flugfiskar jag själv förutom en vecka per år! ibland två som jag kan lura iväg en kompis eller två till Härjedalen. gränsen går där och det är stor skillnad att försöka få iväg dem på ett lyft med helikopter eller en resa till Bosnien, det är i princip omöjligt. 

En som vill ner!

• Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vad är det med folk? Bättre än så här blir det ju inte ;-) Hade tiderna passat oss hade vi hängt på Men vi är där i paradiset fr 27:e

Bjussar på ett par bilder från paradiset. sämne kan man ha det

Posted Images

Klart att det går åka ner själv,synd att du missat grupperna som precis åkt.

människorna där nere är helt underbara. Och ska du åka med ett färdigt koncept så blir guiderna som vänner JAG lovar ;-)

• Like 1

Har nu haft en kortare mail kontakt och de hade tyvärr inte tid för mig förän tidigast 20/6 och då borde det full vulgata kläckning runt Sveg och jag (vi) brukar vara i de krokarna runt midsommar. Så det passar mig mycket dåligt!

Frågade vidare hur fisket är där nere runt september då vill veta om det är värt att lägga ut kulor för en vecka i september och jag borde få svar i nästa mail. 

Kanske skulle vara något om det är någon mer som är sugen?

Jag har i alla fall bestämt mig att ta mig ner senast till nästa år för att återuppleva Bossnien. såg att grabbarna skulle få lite bättre väder senare i veckan så det blir nog riktigt bra till helgen. 

Tillbaks från Ribnik kan jag konstatera att vi hade ruttet väder och högt vatten större delen av tiden. Sista 3 dagarna blev det sol och bättre och som vanligt blev det kanonfiske sista dagen innan hemfärd.

Fisket var ok men när vattnet var högt blev det inga stora mängder. Maxade med en öring på 3+kg och nästa neråt var på 1.5kg :)

Träffade många trevliga vänner både nya och gamla plus några mindre angenäma bekantskaper...

Bjuder på ett par fiskar plus en jämförelse på högt vatten från en tidigare resa när vi tyckte det var översvämning.

post-7380-0-30567100-1433262677_thumb.jp

post-7380-0-20877200-1433262683_thumb.jp

Meek vadar på ängen

post-7380-0-19073900-1433262671_thumb.jp

Jonte sover på samma ställe

post-7380-0-31838000-1433262689_thumb.jp

/J