Hoppa till innehåll

Flytlina nybörjare


Backpacker

Recommended Posts

Min personliga åsikt är att du INTE ska gå upp en klass på OptiStream. Jag tycker att den linan är överklassad som den är, dvs. tung, och ganska "slängig".

Inte min favorit ina precis, men visst kommer den att funka och du kommer inte behöva ha mycket lina ute innan det laddar.

För de pengarna hade jag nog valt något annat men smaken är ju delad!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min personliga åsikt är att du INTE ska gå upp en klass på OptiStream. Jag tycker att den linan är överklassad som den är, dvs. tung, och ganska "slängig".

Inte min favorit ina precis, men visst kommer den att funka och du kommer inte behöva ha mycket lina ute innan det laddar.

För de pengarna hade jag nog valt något annat men smaken är ju delad!

 

Du ska INTE gå upp i linklass, helt rätt. Den är tung för sin klass, helt rätt (vilket är en av anledningarna till varför jag tipsar om den till nybörjare). Slängig blir den bara om du försöker hantera överhäng, dvs. har mer lina utanför spötoppen än vad klumpen medger. Så länge du inte har överhäng är den allt utom slängig.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Är på jakt efter en ny flytlina till mitt zpey zero #5 spö. Är väldigt mycket nybörjare, började för ett år sedan, spelar detta någon roll vid valet av lina? Kommer mest att fiska strömmande vatten så en lina som passar till det är att föredra! Har kikat runt lite och fastnat för en lina som heter Rio Gold, verkar vara många som tycker att det är en bra allround lina. Skulle denna lina kunna passa mitt spö och mina knappa flugfiskekunskaper? Eller finns det någon annan lina som är bättre lämpad?

Mvh

Hej Backpacker.

 

Jag har under många år fiskat med en 5:a från Mike Barrio som heter Mallard. Fungerar fint i strömvatten, inget minne, håller bra och 24 pund med frakt. Bra service.

http://www.flylineshop.com/barrio-mallard-wf.html

 

//Southside

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...