Jump to content
Edgeforum

Recommended Posts

Hade länge haft en idé om att bygga en rulle i Art Deco-stil, men fick inte riktigt till designen. Hade även en idé om en rulle med pärlemorsidor, med mässingsnitar, påminnande om en klassisk fällkniv. När min vän Johan, gitarr-splitcane-rullbyggare, så försåg mig med ett par bitar pärlemorimitation föll allt på plats. Jag har alltid tyckt att ABU Delta är en av de fulaste rullar som finns, så jag tänkte att varför inte bygga en snygg version. Här är resultatet.

"Men varför rubriken WC-rulle?" undrar ni. Jo, bland gitarrbyggare går tydligen pärlemorimitationen under det anslående namnet "Mother of Toilet Seat"...

post-3513-0-68817000-1422869179_thumb.jp

post-3513-0-37240300-1422869241_thumb.jp

post-3513-0-82649300-1422869256_thumb.jp

post-3513-0-07036700-1422869271_thumb.jp

• Like 8

Cool design lite lyxigare version av Delta rullen ;)   Du är grym på allt du gör jlindegren .

Men är det inte ganska ömtåligt pärlemorimitation ? Så är det då på gamla drag i alla fall vare sig det är äkta eller imitation.

• Like 1

Riktigt cool Joakim! Abu Delta är nog världens, genom tiderna, fulaste rulle..   men trots detta lyckas du få ihop det på ett fantastiskt kul o bra vis. Din rulle är riktigt snygg!  Gillar när man blandar marterial från olika världar. Lite så som även designern Mats Theselius jobbar.