Hoppa till innehåll

ECHO GLASS


JSC

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Hur långsamma/fladdriga är dom jämfört med "vanliga" spöna?

Är dom mer arbetsamma att fiska med?

Kräver dom mera plats vid tighta situationer? Tänker mig då när det är trångt bakom om glass spöna böjer sig mer/djuoare och behöver mera plats bakom?

Hur dom är i det hela att fiska o kasta med jämfört med graphite spön som vi använder för det mesta.

Är själv ute mer o mer ute efter känslan och "glädjen/roligt" när jag fiskar.

Tänker mig att glass spöna ger mer känsla för fisket. Inte bara att kasta längst osv.

Märker att jag uppskattar mer o mer av andra saker än tidigare i fisket o kanske inte alltid dom effektivaste sätten

men det som ger mig mer njutning av fisket.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, har fiskat med ett 7, 4 fot en liten stund förra sommaren samt kastat med det en timme före det. Tillsammans med en SA Sbt i klass 4.

Underhadskastade hel fantastiskt, fans gott om tid att hämta upp och få linan dit jag ville. Men för överhands kast så gillade jag inte det spöet, så därför bytes mot ett kolfiber spö.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett klass 5 7'10", men hann bara ett kortare pass förra året. Köpte mitt spö begagnat för en billig peng i usa via fiberglassflyrodders. Blev ingen frakt eftersom jag var där på besök. Men kan inte säga mycket om spöet tyvärr. Det är helt klart en annan känsla än kolfiber och det är en högst personlig smaksak om man gillar det eller ej. Jag hann inte riktigt vänja mig vid det men ser fram emot att fiska med spöet senare i vår. Det enda jag kan klaga på på rak arm är korken. Mitt tips är att kanske inte snöa in på ECHO utan testa andra glasfiberspön. Kolla vad du kan få tag på begagnat.

Edit : Såg nu att du ville veta om spey eller switch. Inget jag testat och kanske svårare att köpa begagnat.

Redigerad med howard
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur långsamma/fladdriga är dom jämfört med "vanliga" spöna?

Är dom mer arbetsamma att fiska med?

Kräver dom mera plats vid tighta situationer? Tänker mig då när det är trångt bakom om glass spöna böjer sig mer/djuoare och behöver mera plats bakom?

Hur dom är i det hela att fiska o kasta med jämfört med graphite spön som vi använder för det mesta.

Är själv ute mer o mer ute efter känslan och "glädjen/roligt" när jag fiskar.

Tänker mig att glass spöna ger mer känsla för fisket. Inte bara att kasta längst osv.

Märker att jag uppskattar mer o mer av andra saker än tidigare i fisket o kanske inte alltid dom effektivaste sätten

men det som ger mig mer njutning av fisket.

 

Hej

 

Dom er langsamma jämfört med vanliga kulfiber spö, men dom er inte lika tunge och fladdriga som glasfiber spöene var på 80 tallet.

 

Dom behöver inte mera plats, selvom dom böjer djuppera, så er det inte mycket mere kastsektor der skal brukes.

 

Personlig er jeg inte til glasfiber spöene, men min svigerfar, mr. balticflyfisher.com gillar dem skarpt, likeså gillar min kona enhånds glass til smygfiska i små vatten.

 

Mvh

Lasse

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...