Hoppa till innehåll

För er som ser lika uselt som jag vid flugbyte


Recommended Posts

Har ägt typ alla glasögon för fiske men endast Costa-modellerna med 580G jag är riktigt nöjd med. Problemet är att jag ser kass och gillar inte linser. Blev tipsad om dessa, då kan man välja vilka glasögon man vill och slipper köpa Bifocala glasögon från något märke man inte vill ha.

Får dock återkomma om kvalité men priset på 21$ ink, frakt gjorde det värt att chansa.

http://www.stickonreaders.com

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt dyrt för en sådan produkt.

Å andra sidan riktigt smart - ett koncept jag aldrig sett tidigare!!

Tänkte att jag skulle härda ut tills man passerat 50 innan man tar seriöst i dessa problem men det är nog dags nu....

Efter att svurit mig igenom förra säsongen med diverse lösningar hoppas jag detta är lika bra som det låter. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jodå de funkar. Köpte sådana genom min lokala optiker förra sommarn o har nu Monterat dem på de flesta av mina billigare polariserade solglasögon.

Bättre är Ju givetvis de färdigslipade i underkant (mau jim) jag har men nu kan jag ju även använda de billigare varianterna.

De kit jag köpte var som ett ark där du själv fick klippa till biten o sedan klistra i underkant av brillorna.

Har ännu ingen erfarenhet av hur långvariga de är men nog förstorar de i alla fall o underlättar mycket vid flugbytandet.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jodå de funkar. Köpte sådana genom min lokala optiker förra sommarn o har nu Monterat dem på de flesta av mina billigare polariserade solglasögon.

Bättre är Ju givetvis de färdigslipade i underkant (mau jim) jag har men nu kan jag ju även använda de billigare varianterna.

De kit jag köpte var som ett ark där du själv fick klippa till biten o sedan klistra i underkant av brillorna.

Har ännu ingen erfarenhet av hur långvariga de är men nog förstorar de i alla fall o underlättar mycket vid flugbytandet.

Vilket märke var det du köpte

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja då tittar du givetvis ovanför den ditsatta förstoringen. Ibland får man givetvis passa sig så man inte tittar i förstoringen när man ska se på Långt hålll, blir lite vimsiigt då .

 

Kan man använda förstoringen när man tittar på fisken?  ;)  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja då tittar du givetvis ovanför den ditsatta förstoringen. Ibland får man givetvis passa sig så man inte tittar i förstoringen när man ska se på Långt hålll, blir lite vimsiigt då .

Jo det förstår jag också. Jag undrar om man helt enkelt ser förbi förstoringen om man lyfter blicken utan att ha den där som ett störande moment..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...