Hoppa till innehåll

Färga rulle med anodisering.


Recommended Posts

Saknade och fann ej en passande rulle, till rätt pris ;) åt mitt Scierraspö. Rullfästet är svart och jag ville ha en svart rulle men som sagt när jag ej fann någon så plockade jag fram en äldre Xdp från gömmorna.

Isärplockad lämnades den in på anodisering och har idag skruvat ihop den igen.

Jag valde att lämna spolen i silver...Ingen tanke med det, blir lite ovanligare så kanske?

Bromsratten blev lite flammig, då den förmodligen innehöll något ämne som inte riktigt passade för anodisering. Skall försöka hitta en svart skruv till bromsratten, men annars är jag nöjd med resultatet :)

Kul att texten fortfarande syns.

Enkelt o lite kul att få en ovanlig rulle.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack allihop!

Går att få i vilken färg som helst...tror jag men svart är grundfärg och därav betydligt lättare att hitta firmor som redan kör detta. Viktigaste är att hela rullen är aluminium, kan visst förekomma att fasta skruvar på rullen är stål men lättkontrollerat med magnet.

Rullen får inte ha någon beläggning, typ Chrome då den först doppas i en syra (svavelsyra?) som tar då tar bort beläggningen vilket leder till att lagren kommer att glappa.

El yts och anodiseringsföretag finns lite övetallt så Google är perfekt.

Jag fixade detta till kompispris så för mig i princip gratis.

Redigerad med Christian1971
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...