April 22, 201510 yr comment_1803831 Fick dessa av min syster idag som hon hade fått i någon slags affär på något sätt. Hur gamla kan dessa vara? Mucilin Burken ser ut att vara sprillans ny och knappt taget något ur, gjord i Bolton. Gladding ser lite mer sliten ut på utsidan men är i princip orörd inuti. Är detta något som funkar på moderna linor? Finns det något värde i det? Fick även en orörd förpackning med ABU spölindnings reparations kit. Innehållande lack och tråd. Kul med lite historia! Report
April 22, 201510 yr comment_1803848 Gladdingen är nog mellan 20-30år. Min är det, den är en rengöringskräm som jag testat på mina nyare linor utan problem. Jag har en gammal tub med rullfett från andra sidan atlanten. Kul med nostalgi! Pip Report
April 22, 201510 yr Author comment_1803853 Va roligt med lite info! Nostalgi är alltid roligt! Hur gammal är den där mucilinburken? Dom snart 20åren jag flugfiskat har dom vart plast i vart fall :-) Report
April 22, 201510 yr comment_1803860 Tror dom kommer från Margerete Thomsson´s lager från EMT. Köpte dom förra året på Niclas Dahlins fiskemässa i uppsala föra året, men dom är nog lika gamla? Pip Report
April 22, 201510 yr Author comment_1803862 Se där ja, kul att veta! Någon som vet något om första förbandskittet? Report
April 22, 201510 yr Author comment_1803902 Priset säger en del om tiden. Pip Haha jo, kul med gammalt :-) Report
April 23, 201510 yr comment_1803932 Jag har smort mina fluglinor med den röda Mucilinen i alla år och det har fungerat utomordentligt bra. Den gröna tror jag innehåller silicon. När jag rengjort linorna har jag kört med diskmedel i ljummet vatten inte Cleaners. Report
July 12, 201510 yr comment_1816234 Jag har smort mina fluglinor med den röda Mucilinen i alla år och det har fungerat utomordentligt bra. Den gröna tror jag innehåller silicon. När jag rengjort linorna har jag kört med diskmedel i ljummet vatten inte Cleaners. Använder du mucilin på plastlinor? Blir det inte kladdigt? Jag använder det på mina silkelinor o torrflugor för att de skall flyta. Men jag tror inte att det har nån smörjande effekt sas. Report