Jump to content
Sign in to follow this  
Bacciskungen

Zimsen fluglinor

Recommended Posts

Måste rekommendera denna!

Fick prova en hos Thomas på Lilla malma idag,

Jag har aldrig lyckats med bra presentationer tidigare, nu kan jag lägga kast efter kast med fina presentationer, helt underbar lina.

post-9468-14305150013309_thumb.jpg

post-9468-14305150013309_thumb.jpg

Linan rullar ut riktigt bra och är väldigt lättkastad, får ni chansen att prova gör det!

Finns att köpa via nätet också på www.karpensportfishing.se också.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

post-9468-14305150240013_thumb.jpg

Det var som fasen! Måste testas

Japp, personligen gillade jag medium bäst, fina spön måste jag säga, tror att de ligger helt rätt i pris också, blev en presentationslina som funkar lika bra på mitt splitcane som på yellowline #5 hur nöjd som helst!

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Jag fick till slut testa presentationslinan i helgen och jag är kär! Jag talar inte om hur den jobbar med mitt spö utan bara hur fint den landar på vattnet, som viskning i natten. Jag lär köra slut på den i sommar.

• Like 1

Håller med dig till fullo, Mathias. Kan tillägga att den skjuter väldigt bra och sträcker tafsen väldigt snyggt! En kanonlina för fiske på skygg fisk!

Sent from my iPad using Tapatalk

• Like 1

Jag fick till slut testa presentationslinan i helgen och jag är kär! Jag talar inte om hur den jobbar med mitt spö utan bara hur fint den landar på vattnet, som viskning i natten. Jag lär köra slut på den i sommar.

9:an eller 12:an?

9:an eller 12:an?

12:an #5. 9:an skulle jag inte kalla presentationslina, i alla fall inte i jämförelse med 12:an.

Ska tillägga att coatingen är sjukt bra. Hård och glatt utan att linan känns styv. Precis som jag vill ha den.

Från telefon.

Jag pratar om 12:an #5

Sent from my iPad using Tapatalk

Edited by TommyN

Synd det inte går att betala med kort... Bara via payson eller postpaket + extra kostnader!

Jag har en sådan och har använt den en del under våren och sommaren. Jag gillar den linan och den bär lite tyngre och större flugor bra som streamers, zonkers och tunga nymfer. När jag fiskar torrt eller mindre nymfer kör jag hellre MXP 12 som landar mjukare och lättare på vattnet.

Lika nöjd. Skulle behöva ett par rullar till så att jag kan skaffa 9:an och 16.[emoji19]

Edited by MathiasL

Någon som vet om det går att beställa #3 12:an hos karpen? Jag träffat en gubben i Kvennan iår som äga en 3# 12:an till sin bambuspö. Eller jag kanske hört fel?

De är klassade enligt AFFTA. Inga halvklasser över eller enligt en egen skala.

Trealina låter osannolikt men gubben vid Kvennan kan ju ha fått tag på en prototyp, vem vet. Skriv och fråga. :)

Från telefon.

Har 9an och 12an till mitt vision extreme #5 kör streamer med 9an och torrisar med 12an jävligt nöjd