Hoppa till innehåll

Tips på bra gädd spö + lina


Recommended Posts

Hej har nu ett vision big daddy klass 9. 9ft och tycker att det är ett ok spö.

Kör nu med intermediate lina big daddy också och ska byta till slowmo. Men tänkte ev byta till ett annat spö och testa en annan lina med. Så kom gärna med tips på vad det finns för vettiga spön för att vända dessa stora rosa flugor. PS fiskar ej från båt utan från land eller ut vadad en bit.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja håller på att titta på ett klass 9 nrx nu. Dock så tycker ägaren att det i te är ett spö för dom större flugorna. Jag kastar ju mest tuber idag kanske dock ej dom största då jag ej fiskar från båt. Vill ha en som jag kan med lätthet fiska i timmar med och som orkar dra iväg dom större flugorna samt ej blir pinnigt. Vill ju ej ha en åra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guideline LPXe RS V2 vad tros om denna då? Fått höra av flera att nrx är ett kanon spö men lite för styvt då det kommer till att drilla. Vill ju ha lite mer känsla och siktar på grövre gädda men där jag oftast fiskar går det ej mer än max 8 kg. Kanske ligger en Puss gurka på 10+ och lurar men viktigast är att den klarar av större flugor samt ska funka med från Flytring och även ha lite känsla med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guideline LPXe RS V2 vad tros om denna då? Fått höra av flera att nrx är ett kanon spö men lite för styvt då det kommer till att drilla. Vill ju ha lite mer känsla och siktar på grövre gädda men där jag oftast fiskar går det ej mer än max 8 kg. Kanske ligger en Puss gurka på 10+ och lurar men viktigast är att den klarar av större flugor samt ska funka med från Flytring och även ha lite känsla med.

 

Grymt spö att kasta med men de verkar ha en tendens att gå av ibland. Det gör inte ett NRX eller CrossCurrent kan jag lova. Jag har prövat under ca 300 gäddturer ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Tycker att det är ett kanon spö. Dyrt och finns säkert ett par beggade ute på marknaden. Vet ej om det är värt pengarna som nytt. Men kastar som en gud med Rio pike klass 10 linan. Skulle dock gå ner på klass 9 då jag oftast fiskar från Flytring och då blir man trött i armen. Men tycker att spöt är grymt att kasta och drilla på. Ett mycket bra köp..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...