Jump to content

Spöhållare till bil

Recommended Posts

Tack Christian, borde sökt upp spöhållartråden men min inloggning,sökning, mm

funkar uselt efter min "timeout".

Verkar tyvärr som att ingen har koll på SUMO men det lutar nog åt vaccum då nyare bilar går mer och mer mot aluhuvar.

Edited by Jolly Roger
  • Like 1

• 1 month later...

Jag har kört Sumo i snart ett år och är nöjd. Det enda jag kan klaga på är låsningarna på banden som består av en ring som ska vridas i nittio grader och haka i ett spår. Men man vänjer sig. Det mest positiva är sugkopparna, som verkligen sitter stenhårt. Att det är två per hållare ger ju en mycket bättre säkerhet jämfört med bara en. De är väldigt enkla att sätta fast, och kan vinklas åt alla möjliga håll. Man får dock som vanligt se upp med regnvatten när man sätter fast dem. Vatten under och de kan halka loss. Sedan får man också sätta ett litet frågetecken för allt som är gjort av hårdplast. En av mina tidigare spöhållare gick rakt av när jag ruckade på den för att känna om den satt ordentligt. Hoppas att dessa håller betydligt längre. Med rätt handhavande är de väldigt fina.

• Like 1

Jag kör med vac rac och de har aldrig varit några problem för mig. Kört i alla väder, i alla hastigheter och de mest håliga vägarna man kan tänka sig.

Provade även att enbart låsa fast spöna nedtill härom dagen. Körde med detta i någon mil och de funkade utmärkt det med... Nedå jag glömde låsa där uppe men som tur va gick de bra.

• 6 years later...