Hoppa till innehåll

RIO-linor går av!


Hannu

Recommended Posts

verkar som om det endast rör sej om dom nya med connect core mina gamla håller hur bra som hellst. hade dock en nyinköpt som jag inte hade tagit ur kartongen ens  den gick av hur lätt som hellst......

Japp, det verkar vara connect core.

Denna lina gick av med en aningens högre styrka än bindtråd, enligt en kompis :wacko:

http://www.skittfiske.se/Avdelinger/FISKREDSKAP/Fluglinor/Tvaahands-klumplina/Rio-Scandi-Body/Rio-Scandi-Body-Sink-4151204-p0000135200

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina träskor (RIO scandi short S4) höll som tur var är för annars hade det varit total panik :) 

Andra som provdragit har jmft sina linor med kokt spaghetti...knappt att det finns någon kärna 

i klumparna utan bara coatingen som håller ihop dom.

Jag köpte mina förra året och dom kan ju ha legat i butiken ett tag och de flesta som har aningens äldre 

linor verkar ha hållbara produkter

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Problemet uppdagades ifjol. Haft kontakt med Rio angående detta och ny kärna kommer på de som tillverkas nu. Rio verkade inte haft kännedom om problemet så i första svaret från de så antyddes att det var mitt fel att 3 st gått av. Men efter jag förklarat hur de small så tror jag han vandrade ut på lagret och provdrog några, för sen lät det helt annorlunda.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...