Hoppa till innehåll

Fantastisk service hos Danielsson


3316

Recommended Posts

Jag har skickat in två rullar, med smärre problem, beskrivit problemen och frågat vad de kan göra för att fixa dem.

 

En vecka senare kommer fixade rullar, vid ena tillfället en kommentar om vad de gjort, vid det andra tillfället enbart en just rulle som "går som tåget". 

 

Fantastiskt snyggt. Dessutom skickar de tillbaka rullarna utan kostnad för mig!!!!

 

Hur många företag i Sverige fungerar så här bra? Och hur länge orkar de ekonomiskt??

 

Sen är det extrakul att rullarna är suveräna, vackra och ger en känsla av "skall ha"! Och när servicen fungerar så här bra, så bestämde jag mig för att beställa en extra spole, samt att jag nog håller mig till Danielsson i fortsättningen.

 

PS, till saken hör att ena problemet ställde jag till med själv, när jag skulle ändra från V till H-vevning. DS

 

  • Like 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Dom skickade en vev till mig helt gratis.

Jag ringde och frågade om jag fick köpa en vev, som jag skulle montera på en Hardy rulle som veven lossnat på, och han jag pratade med sa att jag får en gratis.

Det är att vara "serviceminded" för tusan det var ju inte ens till en av deras rullar jag skulle ha veven. Imponerande.

 

//ME

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

För mig existerar ingen annat än Danielsson. Superkvalite och superservice. min första är från år 1999. Fått fantastisk service under alla år bla bytt vevarna till den större modellen för att lättare kunna hålla i den då jag har Artros i fingrana. Bytt på alla 7 rullarna utan att betala en krona. Vilket känns lite pinsamt tycker jag, men all heder åt Danielsson för denna support.  

DSCN1222.JPG

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har väl egentligen inget med servicen i sig att göra. Men vad är det Danielsson gör så himla mycket bättre än alla andra tillverkare när de klarar hålla lika hög kvalité till en bråkdel av priset? Vad är det för magi?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago Einarsson sa:

Har väl egentligen inget med servicen i sig att göra. Men vad är det Danielsson gör så himla mycket bättre än alla andra tillverkare när de klarar hålla lika hög kvalité till en bråkdel av priset? Vad är det för magi?

Att ge svar på en fredagkväll, är väl god service om något!! :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var lite anti-Danielsson tills för något år sen. Dels för att jag tyckte att det fanns mycket snyggare rullar, dels för att jag inte fattade hysterin kring Original-serien (varför köra obromsat när det finns bromsar?) och slutligen; när alla pratade om den goda servicen antog jag att grejerna behöver mycket service, annars skulle inte så många berömma den. Varför behöver man service, jo för att grejerna går sönder eller inte funkar som de ska... Så gick mina resonemang då.

Mindre än ett år senare har jag fyra Danielsson varav tre Original och de har ersatt "fina" rullar.....


Och den där servicen? Jo, jag har sett den också och utan att något gått sönder. Jag mailade Danielsson sent en kväll gällande en rullfot som inte passade superbra till ett av mina spön. Fick svar inom tio minuter och ett par mail och några dagar senare hade jag nya rullfötter i postlådan, helt utan kostnad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago Einarsson sa:

Har väl egentligen inget med servicen i sig att göra. Men vad är det Danielsson gör så himla mycket bättre än alla andra tillverkare när de klarar hålla lika hög kvalité till en bråkdel av priset? Vad är det för magi?

...Jag tror faktiskt det handlar om en filosofi jag tror mig hör att de har. Nämligen att sälja världens bästa flugrullar till ett så bra pris som möjligt. En rätt udda men ack så himla bra filosofi. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Tompaa sa:

...Jag tror faktiskt det handlar om en filosofi jag tror mig hör att de har. Nämligen att sälja världens bästa flugrullar till ett så bra pris som möjligt. En rätt udda men ack så himla bra filosofi. 

 

Ett bra mål, och ett mål jag tror väldigt många företag har gällande sina produkter. Men sen ska kunskapen att genomföra det finnas också, det är där det blir imponerande på riktigt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...