Jump to content
Sign in to follow this  
3316

Fantastisk service hos Danielsson

Recommended Posts

Jag har skickat in två rullar, med smärre problem, beskrivit problemen och frågat vad de kan göra för att fixa dem.

 

En vecka senare kommer fixade rullar, vid ena tillfället en kommentar om vad de gjort, vid det andra tillfället enbart en just rulle som "går som tåget". 

 

Fantastiskt snyggt. Dessutom skickar de tillbaka rullarna utan kostnad för mig!!!!

 

Hur många företag i Sverige fungerar så här bra? Och hur länge orkar de ekonomiskt??

 

Sen är det extrakul att rullarna är suveräna, vackra och ger en känsla av "skall ha"! Och när servicen fungerar så här bra, så bestämde jag mig för att beställa en extra spole, samt att jag nog håller mig till Danielsson i fortsättningen.

 

PS, till saken hör att ena problemet ställde jag till med själv, när jag skulle ändra från V till H-vevning. DS

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det känns väldigt tryggt i stället för att bli hänvisad till ex USA, om nu något skulle jäklas. men de bara fungerar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag kan bara hålla med, dom har suverän service, det känns väldigt tryggt att äga Danielsson rullar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dom skickade en vev till mig helt gratis.

Jag ringde och frågade om jag fick köpa en vev, som jag skulle montera på en Hardy rulle som veven lossnat på, och han jag pratade med sa att jag får en gratis.

Det är att vara "serviceminded" för tusan det var ju inte ens till en av deras rullar jag skulle ha veven. Imponerande.

 

//ME

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus att dem gör grymma och funktionsdugliga rullar. All heder åt Danielsson som pressar priserna på en rulle som skulle kunna kosta betydligt mycket mer!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

instämmer med er andra, danielssons är suveräna. tappade nyligen en av mina rullar i trapphuset och rullfoten gick sönder. Ett mail senare skickar de hem en ny rullfot till mig helt gratis  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Är det nån som tagit död på en rulle? Haft min (L5W 4-7)i över 10 år på västkusten och efter kanske 7års misshandel ( bla sällan/aldrig avsköljd efter fiske i havet) behövde den en service.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

För mig existerar ingen annat än Danielsson. Superkvalite och superservice. min första är från år 1999. Fått fantastisk service under alla år bla bytt vevarna till den större modellen för att lättare kunna hålla i den då jag har Artros i fingrana. Bytt på alla 7 rullarna utan att betala en krona. Vilket känns lite pinsamt tycker jag, men all heder åt Danielsson för denna support.  

DSCN1222.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag blir alldeles stum!!

Jag skickade ett mail till Danielsson (Tomas) med en förfrågan i fredags och han svarar kl. 19.30 på fredagkvällen.

Sen är det ingen nackdel att de gör otroliga rullar!! :wub:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har väl egentligen inget med servicen i sig att göra. Men vad är det Danielsson gör så himla mycket bättre än alla andra tillverkare när de klarar hålla lika hög kvalité till en bråkdel av priset? Vad är det för magi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago Einarsson sa:

Har väl egentligen inget med servicen i sig att göra. Men vad är det Danielsson gör så himla mycket bättre än alla andra tillverkare när de klarar hålla lika hög kvalité till en bråkdel av priset? Vad är det för magi?

Att ge svar på en fredagkväll, är väl god service om något!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now kent.flyfish sa:

Att ge svar på en fredagkväll, är väl god service om något!! :P

Jo det är det givetvis! Jag syftade på att det jag yrade om inte hade något med servicen att göra. Lite OT. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag var lite anti-Danielsson tills för något år sen. Dels för att jag tyckte att det fanns mycket snyggare rullar, dels för att jag inte fattade hysterin kring Original-serien (varför köra obromsat när det finns bromsar?) och slutligen; när alla pratade om den goda servicen antog jag att grejerna behöver mycket service, annars skulle inte så många berömma den. Varför behöver man service, jo för att grejerna går sönder eller inte funkar som de ska... Så gick mina resonemang då.

Mindre än ett år senare har jag fyra Danielsson varav tre Original och de har ersatt "fina" rullar.....


Och den där servicen? Jo, jag har sett den också och utan att något gått sönder. Jag mailade Danielsson sent en kväll gällande en rullfot som inte passade superbra till ett av mina spön. Fick svar inom tio minuter och ett par mail och några dagar senare hade jag nya rullfötter i postlådan, helt utan kostnad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago Einarsson sa:

Har väl egentligen inget med servicen i sig att göra. Men vad är det Danielsson gör så himla mycket bättre än alla andra tillverkare när de klarar hålla lika hög kvalité till en bråkdel av priset? Vad är det för magi?

...Jag tror faktiskt det handlar om en filosofi jag tror mig hör att de har. Nämligen att sälja världens bästa flugrullar till ett så bra pris som möjligt. En rätt udda men ack så himla bra filosofi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago Tompaa sa:

...Jag tror faktiskt det handlar om en filosofi jag tror mig hör att de har. Nämligen att sälja världens bästa flugrullar till ett så bra pris som möjligt. En rätt udda men ack så himla bra filosofi. 

 

Ett bra mål, och ett mål jag tror väldigt många företag har gällande sina produkter. Men sen ska kunskapen att genomföra det finnas också, det är där det blir imponerande på riktigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den största anledningen till att dom kan hålla ett lägre pris är väl att dom säljer direkt från fabrik utan mellanhänder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.





















  • Inlägg

    • Säljer mitt Loop-spö som är använt tre gånger. Skönt spö med mediumaction. #8 13,2' Bra till både skagit- och scandilinor. Kastvikter är mellan 29 och 32gram.  Spöet är i toppskick, se bilderna. 3000:- eller högstbjudande. Hör av er.
    • Jo, visst finns det fluglinor att välja bland fast få är prisvärda när de kostar lika mycket och upp till en tiondel av ett flugspö. Det som gjorde att många använde just den här linan åtminsone förr var just att den var prisvärd och att den verkligen var svävande intermediate längs hela linsträckan. Som gjord för fiske på grundområden och när det gick vågor utan att förlora kontakten med flugan. Extra distance linan har en del snabbare sjunkhastighet som många andra på marknaden. Men som du sa smaken är som.... Jag får gräva lite i plånboken och testa en tyngre klass än den som jag hade sist.
    • 30k för 1 vecka har aldrig vi hamnat på men allt styrs efter vilka älvar man vill fiska i. Vi har landat på mellan 12 & 17 tusen per person och då har vi fiskat 4 eller 5 dagar. Ta Minni exempelvis där har priset gått upp senaste åren men säg att det kostar 800 Euro per dygn för 4 fiskare samt boende och då har man älven för sig själva. Blir typ 2400kr per person och dygn och då ingår boende. Sedan flyg t&r = ca 2300kr/person Hyrbil 4 pers = ca 1500kr/person Så för 4 dagars fiske 13400kr + mat och eventuell hotell övernattning beroende på flygtider.  Mycket pengar javisst men enligt mig värt varenda spänn 😀
    • Smaken är som baken  Själv tycker jag att taperingen är en av dess främsta fördelar. 😂Vill man ha en kortare mer abrupt taperad klump finns det väl en massa att välja på?  Jag tycker det är schysst med möjligheten att presentera flugan relativt ”stealth” på långt avstånd. Tycker det blir svårare med tunga korta klumpar.  Men visst är det möjligt att Snowbee kommer med nåt mer kortklumpat/tyngre, den här kanske är nåt åt det hållet? https://www.snowbee.co.uk/webshop/fly-fishing/fly-lines/xs-plus-xs-tra-distance-line/spfl-exdi-xs-tra-distance-intermediate/
    • Ja det är överlag väldigt dyrt, sen styr ju valutan lite. Första gången 2013 vi var där var det 1kr = 19 isländska kronor och då var det överkomligt. Men 2017 när vi var där fick man 11.50 isländska mot 1 svensk så nästan dubbelt så dyrt. Nu tror jag kursen är runt 13 isländska så allt blir fortfarande dyrt tyvärr. Sedan finns det älvar där priset är mellan 1000-1500kr per dygn men dom är lätträknade iallafall vad jag lyckats hitta!! Pratade med en islänning en gång och han visste en laxälv där priset låg på ca 500 000kr per dygn 😱 Personer som hade fiskat där var Eric Clapton och David Beckham exempelvis........
    • Har bokat en resa till övre Kaitum v.28 och undrar om det är nån som kan tipsa vilka flugor man inte kan vara utan där och då.
    • Helt absurt att priserna kan vara som de är på Island. Känns spontant som att det borde skrämma iväg fler fiskare än det lockar. Även monetärt utfall. 30k för en veckas resa och 5 dagars fiske? Hur är det ens möjligt...
  • Ämnen

  • Images

×
×
  • Create New...