Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lina till Scott Radian 905

Featured Replies

Någon som kan tipsa om en bra allround-lina till detta spö?

Tack på förhand!

// Micke

Rios perception

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har en 957 och har testat massor med linor med den och favoriten hittills har varit 4-cast (lite oväntat för mig).

Den har både lite tunnare spets (för bättre presentation, plaskar mindre), ordentlig tyngd bak (för att sen kunna ladda spöet, och även hantera större flugor) och en längre baktapering med en 'handling section' som gör det lättare att hålla mer lina i luften för att kasta långt. Typiskt allroundlina med andra ord...

Tror denna lina kan hittas på rea ganska ofta (köpte min för 50kr...).

• Author

Rios perception

Tack, ja jag har hört att den skall vara bra.

• Author

Har en 957 och har testat massor med linor med den och favoriten hittills har varit 4-cast (lite oväntat för mig).

Den har både lite tunnare spets (för bättre presentation, plaskar mindre), ordentlig tyngd bak (för att sen kunna ladda spöet, och även hantera större flugor) och en längre baktapering med en 'handling section' som gör det lättare att hålla mer lina i luften för att kasta långt. Typiskt allroundlina med andra ord...

Tror denna lina kan hittas på rea ganska ofta (köpte min för 50kr...).

Ja det får sägas vara otippat men tack så mycket för tipset! Kan säkert hitta en sådan till ett bra pris....

Min favorit är Airflo Super dri Elite. :)

• Author

Min favorit är Airflo Super dri Elite. :)

Tack för tipset! Skall kollas upp!

Rio gör ju mycket ut av det fantastiska med conect core. Men det har ju Airflo haft i 25år i vart fall. Och PU coatingen åldras inte så fort som PVC. Låt dig inte lura av priset. Elite kostar det samma som Perception i USA och NZ. :-)

Jag gillar sa trout [emoji1]

Ha det bäst!

• Author

Rio gör ju mycket ut av det fantastiska med conect core. Men det har ju Airflo haft i 25år i vart fall. Och PU coatingen åldras inte så fort som PVC. Låt dig inte lura av priset. Elite kostar det samma som Perception i USA och NZ. :-)

Tack för informationen!

• Author

Jag gillar sa trout [emoji1]

Ha det bäst!

Tack för tipset! Ha det bäst själv!

Scott själva rekommenderar airflo super dri elite och rio gold

Jag har ett 905, och jag har testat Loop Optistillwater, Rio Perception, Cortland Troutboss Htx och SA Sharkwave GPX, av dessa fyra funkar GPX'n bäst för mig, Stillwatern var helt ok, men både perception och bossen kändes lite för tunga för spöt, men det är väl mer en smaksak, jag skulle gärna prova Rio Gold på spöt, jag har läst mycket lovord om den linan till just 905.

Edited by Ixoye

• Author

Scott själva rekommenderar airflo super dri elite och rio gold

Tack för info! Jag såg att de rekommenderar Rio Gold och Perception. Tror jag har en Gold i klass 5 liggande så kanske ska börja att testa med den....
  • Author

Jag har ett 905, och jag har testat Loop Optistillwater, Rio Perception, Cortland Troutboss Htx och SA Sharkwave GPX, av dessa fyra funkar GPX'n bäst för mig, Stillwatern var helt ok, men både perception och bossen kändes lite för tunga för spöt, men det är väl mer en smaksak, jag skulle gärna prova Rio Gold på spöt, jag har läst mycket lovord om den linan till just 905.

Tack för alla dina synpunkter!!

Tack för info! Jag såg att de rekommenderar Rio Gold och Perception. Tror jag har en Gold i klass 5 liggande så kanske ska börja att testa med den....

Berätta gärna hur du upplever att Rio Gold funkar på ditt 905, jag är sugen på att prova den linan själv.

• Author

Berätta gärna hur du upplever att Rio Gold funkar på ditt 905, jag är sugen på att prova den linan själv.

Ok, ska självklart försöka komma ihåg att återkomma angående detta när jag väl har testat.

Rio gold är riktigt grym på spöt, testade lite igår på gräsmattan, funkar lika bra med 1,5m utanför spö toppen som hela klumpen, skjuter otroligt fint.

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Rio gold är riktigt grym på spöt, testade lite igår på gräsmattan, funkar lika bra med 1,5m utanför spö toppen som hela klumpen, skjuter otroligt fint.

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Jag misstänkte att den linan skulle passa spöt väldigt bra, Radian ska nog inte ha överklassad lina för att fungera optimalt, Golden ligger ju rätt i AFTM klass om än i den övre skalan.

Edited by Ixoye

Jag har går gärna ner en klass på mitt radian... Testade precis Gold #6 på Radian 957 och funkade hur bra som helst. Inga problem att få ut hela linan och med väldigt fin kontroll hela vägen...

Min erfarenhet av Radian är att det spöt fungerar optimalt med rättklassade linor, för mig kändes Barrios Gt 90 perfekt, men det är ju väldigt subjektivt det här med linor, själv gillar jag en lättare känsla när jag kastar.