Hoppa till innehåll

Dammån 2015


Larssson

Recommended Posts

Fisken doppas i nån sorts bedövningsvätska för att minska stress.

http://www.fishersguide.com/inlaga/fisktrappan.htm

pip

Det gör den INTE!

De använder vattenslangen för att fylla lagringskärlet och för att fylla på lite i mätlådan.

Inga preparat används.

Är oftast på plats innan personalen så det är jag säker på.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har framfört en del av kritiken till en person i Dammåns FVOF styrelse och den togs emot väl.Skonsammare när till håvarna, inte lyfta i stjärtspolen, för långtid i luften m.m. Personen i fråga höll med att det borde göras bättre så förhoppningsvis förmedlas den vidare och förbättring sker, att det alltid har gått till på ett visst sätt är ingen ursäkt. 
 

  • Like 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej
jag har flertalet c/r i Dammån började fiska där 77 -85 uppehåll några år åter 91 -2009, från mete tills idag så  går det framåt men sakta, finns en del övrigt att önska, C/R offentligt + en övre gräns för uttag förslagsvis 1,2-1,3 kg,

Öringen på bilden från 96 den sista knackad, på torrt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Tänkte att jag ska uppdatera tråden att campingen har fått nya ägare och jag tror verkligen att det här kommer bli bra. Ägarna är från området och har lång vana av turistnäring. Det har påbörjats ett bygge på en ny uteservering. Mer info finns på facebook.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kul men nya ägare på campen som verkar vilja satsa. Känner inte till nya ägarna, kommer de pratas mer om C&R och hållbart fiske?

För övrigt, någon som premiärfiskat Dammån än? Hur är vattenflödet? Någon som fått något till och med?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...