Jump to content
Sign in to follow this  
kaxeshusse

Midsommar. Vad gör ni?

Recommended Posts

Hej

Jag satt och funderade på vad ni gör en midsommarhelg som den här. Hur många sitter solokvist och sippar pilsner och stirrar i flugaskarna eller verkligen är ute och fiskar?

Själv så har jag varit på midsommarfirande i Kall och hittade på loppis min eftertraktade Husqvarna stekgryta för 80kr.

I morgon tänker jag åka och prova i Dammån.

Finns det många som mig som inte har familj att bry sig om som sitter och donar med flugfisket och smider planer?

Känns både enkelt och torftigt att inte ha det.

Vad gör ni?

Mvh Tobbe

Jepp, tyvärr så är vädret lite si och så å morgondagen ser ju inte bättre ut. Bara att hoppas att det vänder så inte fiskeresan vecka 27 blir kalkon

Du kan ju återkomma med rapport efter trippen till dammån:-D själv jobbar jag i helgen för att i början på veckan åka upp till hårkan men där låter det som de är väldigt höga flöden.

Så Långan blir väll första reserv.

Men sen kommer dammån och kvisselströmarna som nästa alternativt.

Så skriv gärna hur det gick!

Trevlig midsommar

Edited by santacrus79

Har nu firat midsommar med hela familjen men kan ändå inte sluta att drömma om fisket.

Någon som har rapporter från hårkan nu?

Ser att de har börjat släppa mindre vatten i hotagen och jag längtar dit nu.

Har nu firat midsommar med hela familjen men kan ändå inte sluta att drömma om fisket.

Någon som har rapporter från hårkan nu?

Ser att de har börjat släppa mindre vatten i hotagen och jag längtar dit nu.

Googla hårkan långan jakt och fiske. På hemsidan finns nr till Kenneth, han har koll det lovar jag.

Hej Messenjah

Jag ska själv upp till Ajvin Sijte vecka 32 tillsammans med en brorsa och några andra. Vi var där i fjol i slutet av juli. Helt enkelt suveränt. Snacka om fiske :)! De jag fick var ingen under halvkilot och toppen var nog 1,4 uppskattat. Helt vild fisk. Inget utplanterat.

/Tobbe

Jag var hos per erik förra året, dock under perioden när det var lågt vatten i rullån, fick nån runt kg. Fisket i sjöarna var betydligt bättre. Sen var jag i Anariset för några år sen och fiskade på statens kort. Grymt bra fiske!

Inget märkvärdigt, the golden days är över. Ätit gott, softar med tanten, katterna och hundarna samt laddar för en dust med gräsmattan och lögdelaxen i morrn.

Ska bli skönt. Tror det är 8 eller 9 året i rad som jag lägger fiskeresan i Jämtland.

Hittar jag en stuga vid nån liten å i Jämtland, till rimligt pris, så kommer jag så till. Ni har det för jävla fint där uppe!!

"Firar" med familj och vänner, laddar inför morgondagens smygfisket i den lilla skogsån i Sörmland.

Är det bäcköring i Kolmårdsskogarna som gäller?

Jo vi är väl lyckligt lottade som du sa. Själv så flyttade jag och Kaxe (Min hund) upp från södern 2011 för att jag vill komma hit. Kaxe som du ser på min bild i presentationen är i himlen knappt två år. Jag var mycket i Jämtland som liten glytt men jag hade en önskan om att en gång få bo här så när jag blev utan jobb så tog jag vovven och drog hit. Tittar man på en karta så är det vatten överallt, framförallt västjämtland. Vi behöver mer innevånare i Åre-regionen så det är bara att passa på :)!

Är det bäcköring i Kolmårdsskogarna som gäller?

Nä. En gammal p&t sjö som har blivit bort glömd som har en större bäck.

Jo vi är väl lyckligt lottade som du sa. Själv så flyttade jag och Kaxe (Min hund) upp från södern 2011 för att jag vill komma hit. Kaxe som du ser på min bild i presentationen är i himlen knappt två år. Jag var mycket i Jämtland som liten glytt men jag hade en önskan om att en gång få bo här så när jag blev utan jobb så tog jag vovven och drog hit. Tittar man på en karta så är det vatten överallt, framförallt västjämtland. Vi behöver mer innevånare i Åre-regionen så det är bara att passa på :)!

Att flytta på heltid blir svårt, sambon är emot mig. Dock en liten stuga hade funkat.

En sambo går att övertala. Det gäller att ha argument. Finns mängder av hus här. Problemet är att ju närmare Åre man kommer så brakar prislappen iväg uppåt. För sambons del så finns ju svampplockning mm. Eller för in henne i flugfisketräsket. Då är lyckan gjord!

Vilken ciggarsort då? Något extra eller en vardags :P!

Romeo Y Julietta cedros deluxe no.3 senast. Nästa blir nog en dansk tror jag. Lite semi-vardag.

Själv då?

Edit!

Njäää, blir nog en Bespoke Basilica istället nu, den är riktigt trevlig.

Edited by marr