Hoppa till innehåll

Midsommar. Vad gör ni?


kaxeshusse

Recommended Posts

Info: Jag kan inte svara direkt på era svar. Får kanske byta webläsare.

Marr: Blir vanligtvis pipa vid fisket. Fuskar med cigg till vardags med borde sluta. Det är enkelt. det är bara att lägga av. Allt sånt sitter i skallen och inget annat. Kan inte tala för generationer av rökare men det är mycket invanda handlingar. Och det smakar oftast skit. En cigarr eller pipa vid utvalda tillfällen är ofta en njutning.

 

Larsson: Jag tänkte åka och vara i Bydalen och köra kvällsfiske vid 18:tiden. Kvällen funkar bäst och nu är det ljust. Tänkte börja uppe vid parkeringen inne i bydalen. Vill du ha sällskap så finns jag på tel 076-100 25 29.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag satt och funderade på vad ni gör en midsommarhelg som den här. Hur många sitter solokvist och sippar pilsner och stirrar i flugaskarna eller verkligen är ute och fiskar?

Själv så har jag varit på midsommarfirande i Kall och hittade på loppis min eftertraktade Husqvarna stekgryta för 80kr.

I morgon tänker jag åka och prova i Dammån.

Finns det många som mig som inte har familj att bry sig om som sitter och donar med flugfisket och smider planer?

Känns både enkelt och torftigt att inte ha det.

Vad gör ni?

Mvh Tobbe

Har fiskat som vanligt på midsommarafton. Kanonväder nu när det äntligen har slutat snöa i fjällen. Blev 2 öringar (1,3 och 0,9 kg) och en 49 cm harr (0,95 kg). Tappade en fin öring och blev av med en Wolly-bugger, gjorde ett knyckande i spöt sen var flugan borta.

 

Blev en del kaffekokande där man satt och njöt av de snöklädda fjällen. Finns inte mycket som slår riktigt fjällkaffe i fin miljö.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hostar, snörvlar, torkar näsan och tycker synd om mig själv. Det blev en sväng ut till klubbsjön under kvällen i hopp om att må lite bättre av den friska luften. Fick iaf drilla tre bågar, så lite bättre mådde jag just då om inte annat. Nu sitter jag hemma med ett glas hallonsoda i sällskap av sambo och hennes lillebror.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul! Får man fråga vart? Annars så kanske du kan skicka PM? :)

Bor själv i Nyköping

Nja, den pärlan kommer jag tyvärr vara snål med. Tog ganska lång tid att övertala markägaren och han är inte sugen på att få dit mer folk tyvärr.

Känner igen dig, är själv från nypan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja, den pärlan kommer jag tyvärr vara snål med. Tog ganska lång tid att övertala markägaren och han är inte sugen på att få dit mer folk tyvärr

Känner igen dig, är själv från nypan

Okej förstår

Ligger den i Nyköpings kommun? :)

Ja jag känner igen ditt nickname och fick för mig att du var från nypan.

Hur gammal är du? Vart i nypan kommer du ifrån?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...