Jump to content
Sign in to follow this  
Ismo

Ulrik/Ulrick.

Recommended Posts

Grattis till ett nytt V-rekord i Trouth-distance 45,9m... :)

Ja vad fan! Magnus H satte rekord i Salmon Distance! :o

Edited by Ismo

Oj helvete! Grattis till båda!

Från telefon.

Hey Doc! Sjukt bra och för mig obegripligt!

45,9 m med en klass 5 lina!!! [emoji33]

Hoppas att du har tid att ta med Stefan för ett nytt försök på havsharren...

(Nu finns det bevis på att du inte behöver vada ut i dyningarna)! [emoji41]

Grattis igen! [emoji173]️

Sorry. Jag trodde detta var ett skämt från Ismo :)!

Skämtar rätt ofta!..oftast rätt dåliga skämt...men skäms inte för det....ett dugg! :lol:

Undrar dock när någon vinner den traditionella En-handskastningen...kräver nog sina år att bli stark.(handleder).för den uppgiften.

Ulrik var/är  dock på god väg.

Men återigen som du säger Ismo: Kast för praktiskt fiske. En kastgata på 45,9 meter och att sen kroka en prickig på det avståndet ;)?

Men återigen som du säger Ismo: Kast för praktiskt fiske. En kastgata på 45,9 meter och att sen kroka en prickig på det avståndet ;)?

Det var inte världsrekord i att hålla lina i luften :)

Skämtar rätt ofta!..oftast rätt dåliga skämt...men skäms inte för det....ett dugg! :lol:

Har man inte vett och skämmas så får andra göra det åt en. I ditt fall typ en större svensk stad

• Like 1

Så är det...vi har V.rekord hållare,Svenska mästare..men ingen kan uppvisa upp ett endaste vinklings.kast

Edited by Ismo

Har man inte vett och skämmas så får andra göra det åt en. I ditt fall typ en större svensk stad

Handi i hand går du å jag Sasse

Sasse!...du om någon borde väl kunna visa lite under-hands-kast!...du har ju medaljer inom kastning?..var inte blyg nu.

Såg honom på nån tävling här i gbg för några år sedan, då hade han och sikavara msx spön, vad är det för spö han hade med i studion?

Hej Ismo och övriga,

Tack för gratulationerna! Det var fina förhållanden i Sundsvall och förutom mitt rekord satte Magnus Hedman svenskt rekord i Salmon Distance på dryga 68m. Magnus var SM-kung med 3 guld!

Vad gäller spöet jag kastade med vid Trout Distance så var det ett MSX Performance Control Edition #5 No1 som jag kastar med. Tyvärr har MSX avslutat sin verksamhet, och detta spö var en specialversion som jag använder till Trout Distance, Trout Accuracy och fiske med linor #5-10. Gärna tyngre klasser om jag fiskar kortare klumpar och mycket roll-, switch- & speykast men även perfekt till en long-belly 5-6.

När jag fiskar har jag helst ett spö och sedan 2-3 rullar/spolar med olika linor beroende på förhållanden och vilka flugor jag ska fiska (små/lätta eller stora/tunga).

Om någon är speciellt intresserad av vinklingskast på vatten borde ni kolla in spey-grenarna. Där har Tellis från Göteborg dominerat i Sverige sedan start, men bla. Roger Håkansson från Ryd har utvecklats rejält och är på mycket hög nivå. Vad gäller speykast med enhandsspö är detta inte en officiell tävlingsgren idag, men helt klart ett jätteviktigt och vanligt kast vid fiske.

BoB, jag fiskar gärna lite kustharr igen. Hör av dig när du är på väg mot Norrbotten :) .

Sasse, jag hoppas du kommer igång med kastträning & tävling igen. Har hört att du har fullt upp med eget företag odyl, men när allt lugnar ner sig ser jag fram emot lite nya shoot-outs :)

Allt gott,

Ulrik

• Like 3

Hej Ismo och övriga,

Tack för gratulationerna! Det var fina förhållanden i Sundsvall och förutom mitt rekord satte Magnus Hedman svenskt rekord i Salmon Distance på dryga 68m. Magnus var SM-kung med 3 guld!

Vad gäller spöet jag kastade med vid Trout Distance så var det ett MSX Performance Control Edition #5 No1 som jag kastar med. Tyvärr har MSX avslutat sin verksamhet, och detta spö var en specialversion som jag använder till Trout Distance, Trout Accuracy och fiske med linor #5-10. Gärna tyngre klasser om jag fiskar kortare klumpar och mycket roll-, switch- & speykast men även perfekt till en long-belly 5-6.

När jag fiskar har jag helst ett spö och sedan 2-3 rullar/spolar med olika linor beroende på förhållanden och vilka flugor jag ska fiska (små/lätta eller stora/tunga).

Om någon är speciellt intresserad av vinklingskast på vatten borde ni kolla in spey-grenarna. Där har Tellis från Göteborg dominerat i Sverige sedan start, men bla. Roger Håkansson från Ryd har utvecklats rejält och är på mycket hög nivå. Vad gäller speykast med enhandsspö är detta inte en officiell tävlingsgren idag, men helt klart ett jätteviktigt och vanligt kast vid fiske.

BoB, jag fiskar gärna lite kustharr igen. Hör av dig när du är på väg mot Norrbotten :) .

Sasse, jag hoppas du kommer igång med kastträning & tävling igen. Har hört att du har fullt upp med eget företag odyl, men när allt lugnar ner sig ser jag fram emot lite nya shoot-outs :)

Allt gott,

Ulrik

Jag tänkte på dig och Stefan S senast i går. Ska höra av mig och lägga upp en träningsplan. Måste kolla lite så jag inte får tillbaka mina skador som jag verkar ha lyckats att jobbat bort.

Siktar på att komma igång nästa år och tävla igen.

Och igen, stort jäkla grattis. Se till att kasta lika grymt på NM :)

Hej vänner,

Ursäkta mina glesa inlägg, har svårt att hålla mig ajour.

Sasse, hör av dig så ska jag ge tips om jag kan hjälpa till.

Det händer mycket inom flugkastningen nu, och jag tror att vi kommer se mer framöver. Bernt "Berra" Johansson har kastat ofantligt långt på träning och uppvrärmning och det är bara en tidsfråga tills han får in en eller två fulltträffar på tävling.

Håll koll på honom... 

Ulrik