July 13, 201510 yr comment_1816389 Just nu pågår tävlingsperioden för v. 29 måndag - söndag. ------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------- För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden. Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga. Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga utmärkelsen "Veckans fisk". För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering. Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna. Juryns beslut kan inte överklagas. ------------------------------------------------------------ För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd. Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka. Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill. Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626. Lycka till! Håkan Andersson ------------------------------------------------------------- Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer. Jag kommer ändå att ta mig friheten att radera inlägg som inte är tävlingsbidrag och därefter eventuellt låsa tråden Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
July 14, 201510 yr comment_1816559 Va ute o skulle meta makrill med en glad liten kille för första gången. Då klev den här öringen på, och detta samtidigt som jag drillar en på fluga. Paniken utbryter när vanan att ha fisk på kroken är obefintlig 48cm Stagg o flöte Skickat från min iPhone med Tapatalk Report
July 19, 201510 yr comment_1817105 Va ute o skulle meta makrill med en glad liten kille för första gången. Då klev den här öringen på, och detta samtidigt som jag drillar en på fluga. Paniken utbryter när vanan att ha fisk på kroken är obefintlig 48cm Stagg o flöte Skickat från min iPhone med Tapatalk Gött o se!!! Gissar att den öringen kommer att följa med den lille killen resten av livet , och givetvis också bli större och större med tiden, till slut e den garanterat 48cm bara mellan ögonen ... Precis så som det en gång började för så många andra flugfiskerävar med andra ord... Mvh, K Hooked 4 life... Älvräddarna - http://alvraddarna.se/medlem Sammankallande KSK:s Fiskevårdskommittè Fisketillsynsman (Kungsbacka fiskevårdsområdesförening) - Hör gärna av dig om du ser nåt skumt eller nån skummis! Kungsbacka Sportfiske Klubb - En anrik klubb, i tredje timmen uppstånden igen från de döda: http://www.kungsfiskarn.se/ Report
July 21, 201510 yr comment_1817326 En torrflugeröding får bli mitt bidrag "Om jag ändå inte får fisk, så föredrar jag att inte få den på fluga" - Bob Lawless Report
August 9, 201510 yr Author comment_1820155 DSC_1133.JPG En torrflugeröding får bli mitt bidrag Snygga firrar! Grattis till "Veckans Fisk" PM:a din adress så kommer det en premie på posten Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.