Hoppa till innehåll

Rio vs Guideline


Recommended Posts

Ok som ämnet lyder...

Rio Scandi Versitip vs Guideline RTG

Vad tycker linexperterna, finns det någon som testat båda på samma spö etc ?

Själv tycker jag Rio är grymt skön, men funderar på att köpa guideline i väntan på att Rio kommer med nya modellen som förmodligen är utan problem ....

Har provdragit mina 3 rio och alla var kassa, ( diskutera gärna inte problemen med rio versitip) un gärna bara kast egenskaper ....

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om det är GL DDC du menar så har jag båda, tycker personligen att DDC linan är bättre. Båda är lätta att lyfta och flyger bra, dock gör DDC 3 saker bättre då den är billigare, går inte av och har tippar i dubbel densitet vilket gör linan med flyt eller int. body till en trippel densitet lina :) mina tankar iaf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har testat både RTG och Versi-Tip till 15-fotarna.

RTG var en grymt skön lina med perfekt vikt i förhållande till längd.

Versi-Tip gillade jag inte men kan tänka mig att Versi-Tip Short funkar klockrent till kortare spön...under 13 fot, kanske.

Har köpt de flesta användbara klumparna av RTG, för vårt fiske i norr.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har testat båda.

 

Rio: Mer lättkastad och mer explosiv, överlag en väldigt bra allroundlina.

GL: Inte samma brutala tapering, kastar sannolikt aningen kortare och kräver lite mer tajming men rullar ut lite mer mjukt på vattnet. Funkar troligtvis aningen bättre på riktigt skygg fisk.

 

Mitt val skulle bli rio's versitip nästan alla dagar i veckan, men skulle jag vilja smyga lite extra så tror jag att GL's lina är något bättre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har varit och kastat med min gl ddc och upplever samma sak att lite mindre skjut .... Tycker också versitip är sjukt skön, men ska till mörrum imorgon och de flesta rio jag provat går sönder dvs mina 3st egna drog jag sönder sen hwr jag dragit sönder 3 eller 4 för butiker .... Nya rio kommer i slutet på september.

Så blir guideline denna gång i Mörrum....

/e

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...