Hoppa till innehåll

Flugor inför hösten?


raekaN

Recommended Posts

Det är som så att jag och 2 polare har dragit igång ett litet fisketeam, och dom håller på med såna där raka tråkiga jerkpinnar och fiskar med men lyckas för det mesta plocka några fler gäddor än mig.

Så till min fråga funderingar:

 

Vilka kombinationer på flugor använder ni nu till hösten? färg, material osv. Grön/guld är självklar!

Bind beskrivningar mm är mycket välkommet då jag fortfarande ser mig som nybörjare på bindningen :P

 

Och har ni tips på något material man ska köpa på sig? Skall inhandla lite wiggle tails tänkte jag iaf.

 

Kan ju säga att det bli nog mest fiske i blekinge skärgård! Måste visa dom där pekpinne fiskarna att fluga är det enda och bästa som gäller! ;)

Tackar på förhand! :)

Redigerad med raekaN
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har HÖRT, dvs. inte egna erfarenheter, att lite mindre (ca 6" - 7") och lättdressade flugor fungerar bra i Blekinge skärgård. Det är klart att det finns många på forumet som fiskar på plats, men detta är vad jag hört från duktiga fiskare och det är ju inte ngn annan som svarat ännu...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är som så att jag och 2 polare har dragit igång ett litet fisketeam, och dom håller på med såna där raka tråkiga jerkpinnar och fiskar med men lyckas för det mesta plocka några fler gäddor än mig.

Så till min fråga funderingar:

 

Vilka kombinationer på flugor använder ni nu till hösten? färg, material osv. Grön/guld är självklar!

Bind beskrivningar mm är mycket välkommet då jag fortfarande ser mig som nybörjare på bindningen :P

 

Och har ni tips på något material man ska köpa på sig? Skall inhandla lite wiggle tails tänkte jag iaf.

 

Kan ju säga att det bli nog mest fiske i blekinge skärgård! Måste visa dom där pekpinne fiskarna att fluga är det enda och bästa som gäller! ;)

Tackar på förhand! :)

Svarta å bruna av flash, kanske några strån koppar i funkar bra när vattnet är klart.

Du behöver INTE såna stora as som materialleverantörerna pushar för........

 

Fluga är kanske inte alltid det bästa men absolut det roligaste!!     :)

 

 

      

 

Det finns massor av beskrivningar på Tuben, kolla runt lite!

Redigerad med Gillholm
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...