Hoppa till innehåll

Utrustning!


_tobbe_

Recommended Posts

Efter att ha kollat snett på alla som fiskat gädda med fluga och inte förstått hur det kan vara roligt att fiska med spön runt #9-10 runt 9' så har jag tvärändrat mej efter jag bytt åt mig en gäddutrustning och lyckats landat 2 gäddor på 2 och 2,5 kg. Riktigt skoj var det och detta är något jag kommer att fortsätta med. Men vad för övrig utrustning är bra att ha när man fiskar gädda med fluga? När jag fiskar harr och öring så har jag mängder med grejer med mej men när jag plockade ihop en midjeväska för gädda så blev det ju ingenting. Har flugor, olika tafsar, peang modell större och en våg. Vad mer kan vara bra att ha med sig?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fiskar upp till ~5kg tar jag över ryggen/nacken, över 5 kg gälgrepp. Någon enstaka gång håv. Vid båtfiske håv.

 

Plåster nej. Har testat en gång och de blir ju ändå bara sabbade. Det är nyttigt för män att blöda lite dessutom så vi rensar lite slaggprodukter :D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker halva grejen med flugfisket är att inte behöva släpa med sig ett ton grejor. Riggat spö med några extra flugor, tafs och tafsmaterial. En peang, kanske en i reserv om jag går långt från basen. Sen räcker det med prylar. Fiskar jag från båt så åker håven med mest för att det blir lättare att landa fisk. Superlimm istället för plåster.

anders@gäddfiske.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...